دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سیمایی صراف: جایگزینی راه میانبر به جای راه علمی برای رسیدن به هدف، بی‌نتیجه است

سیمایی صراف: جایگزینی راه میانبر به جای راه علمی برای رسیدن به هدف، بی‌نتیجه است
وزیر علوم گفت: موانع و تصوراتی وجود دارد که به مرجعیت علم تن نداد، روی کاغذ خوب می‌نویسم، اما برخی اوقات فکر می‌کنیم راه میانبر وجود دارد که راه علمی را کنار می‌گذاریم، در صورتی که اینگونه به نتیجه نمی‌رسیم.
کد خبر : 929262

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و د‌انشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین استقبال از حسین سیمایی صراف وزیر علوم دولت چهاردهم و بدرقه محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم دولت سیزدهم ظهر امروز (شنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۳) با حضور جمعی از معاونان، روسای دانشگاه‌ها، مسئولان و کارکنان این وزارتخانه و برخی از اعضای هیئت علمی در طبقه دوم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.


حسین سیمایی صراف، وزیر علوم دولت چهاردهم در این مراسم اظهار کرد: از زحمات ویژه ۳ ساله دکتر زلفی گل و مسئولان دانشگاهی و کارکنان ستادیی برای آموزش عالی تشکر و قدردانی دارم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم کرامت همه را یکسان به عنوان انسان پیشاپیش در تمام اقدامات حفظ کنیم.

سیمایی صراف تصریح کرد: در ایامی که در خانه ملت حضور پیدا می‌کردیم و مسائل را بازتاب می‌دادم، متوجه شدم که همه ما موانع و مسائل آموزش عالی را می‌شناسیم، اما مشکلاتی وجود دارد که نمی‌گذارد پیش رویم، به هر حال کشور چاره‌ای ندارد جز اینکه بتواند با کمک مرجعیت پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

وزیر علوم ادامه داد: موانع و تصوراتی وجود دارد که به مرجعیت علم تن نداد، روی کاغذ خوب می‌نویسم، اما برخی اوقات فکر می‌کنیم راه میان بر وجود دارد که راه علمی را کنار می‌گذاریم، در صورتی که اینگونه به نتیجه نمی‌رسیم.

سیمایی صراف با بیان اینکه مرز‌های دانش تصنعی است؛ تاکید کرد: باید به صورت یکپارچه موانع و مشکلات را حل کنیم. یکی از چالش‌های ما این است که در خط مقدم بدانیم که بالاخره با انسان سر و کار داریم؛ بنابراین با ماشین سر و کار نداریم.

وی اضافه کرد: اگر استاد و دانشجو احساس کند به رسمیت دیده نمی‌شود، حتما آن حرکت کند خواهد شد، پس کرامت انسان و دلنشگاهیان را به رسمیت بشناسیم و به پیامد‌های آن تن دهیم تا همه با هم برای توسعه بسیج شویم، امید و انگیزه و نشاط همه جامعه دانشگاهی از قبیل استاد و دانشجو و کارکنان و کارمندان مهم است، در غیر اینصورت ناامیدی نمی‌گذارد کاری انجام دهیم.

وزیر علوم در پایان گفت: دانشگاه فقط محیط علمی نیست، بلکه محیط علمی، فرهنگی و اجتماعی است و تمام تلاشمان این است که انسان به کمال و آرامش برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته