دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 10:02

مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم دانشگاه آزاد دامغان مجوز تأسیس گرفت

مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم دانشگاه آزاد دامغان مجوز تأسیس گرفت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از اخذ مجوز تأسیس مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 928828

حسین افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا  از اخذ مجوز تأسیس مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در حکمی از سوی محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی این مدرسه  مجوز تأسیس گرفت

وی هدف از تأسیس مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم را ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه اکو توریسم و گردشگری پایدار دانست و افزود: این مدرسه با بهره‌گیری از استادان مجرب و برنامه‌های آموزشی متنوع به دنبال افزایش مهارت‌های عملی و نظری دانشجویان در این حوزه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به برخی از دوره‌های قابل ارائه در این مدرسه عنوان کرد: یکی از دوره‌های مهم قابل اجرا در این مدرسه عالی مهارتی مدیریت گردشگری پایدار است این دوره به دانشجویان مهارت‌های لازم برای مدیریت و توسعه پروژه‌های گردشگری پایدار را آموزش می‌دهد.

افشاری ادامه داد: راهنمایی گردشگری طبیعی در این دوره با توجه به اقلیم شهرستان دامغان و دسترسی آسان به اقلیم‌های بکر طبیعی مختلف با گذراندن یک ساعت مسافت ازجمله جنگل‌های هیرکانی، دریای مازندران، رشته‌کوه البرز، کویر مرکزی ایران، کوه‌های مریخی و... دانشجویان با اصول و فنون راهنمایی گردشگران در مناطق طبیعی آشنا می‌کند. یکی دیگر از اهداف ایجاد مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم عکاسی طبیعت و حیات‌وحش است که این دوره به علاقه‌مندان عکاسی از مناظر طبیعی و حیات‌وحش مهارت‌های لازم را آموزش می‌دهد.

وی ایران را بهشت گردشگران معرفی و بیان کرد: برنامه‌ریزی و توسعه مقاصد گردشگری یکی از اهداف مهم این مدرسه عالی است و به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند مقاصد گردشگری جدید را برنامه‌ریزی و توسعه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به توانمندی شهرام شرفی عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی در توسعه گردشگری و اکو توریسم گفت: طرح مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم با تلاش و پیگیری شهرام شرفی از استادان باتجربه در این حوزه به سرانجام رسید، وی به‌عنوان مدیر مدرسه عالی مهارتی اکو توریسم معرفی و منصوب شده و  امیدوارم این مدرسه بتواند به‌عنوان هدفی راهبردی برای واحد دامغان به توسعه گردشگری بوم گردی و معرفی مناطق زیبای ایران اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته