دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 08:35

نادی: تصویب سند پیش‌بینی بودجه استان‌ها مستلزم دربرگیری نکات راهبردی رهبری است

نادی: تصویب سند پیش‌بینی بودجه استان‌ها مستلزم دربرگیری نکات راهبردی رهبری است
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تصویب سند بودجه استان‌ها را مستلزم در برگرفتن نکات راهبردی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب سه راهبرد مهم و کلیدی را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید داشتند.
کد خبر : 927578

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان، مهدی غریب معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و دیگر اعضا با هدف تصویب سند پیش‌بینی بودجه استان گلستان در واحد گرگان برگزار شد.

محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بررسی اجمالی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از سند تحول و تعالی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سند تحول و تعالی را با رویکرد فعالیت‌های مبتنی بر فناوری با هدف افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای نسبت به درآمد‌های شهریه‌ای به اجرا درآورد و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای این سند، دانشگاه آزاد اسلامی بتواند بیش از ۳۰ درصد از درآمد‌های خود را در استان‌های مختلف به سمت درآمد غیرشهریه‌ای سوق دهد.

وی تصویب سند بودجه استان‌ها مستلزم در برگرفتن نکات راهبردی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: رهبر انقلاب سه راهبرد مهم و کلیدی را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید داشتند که بر اساس آنها این دانشگاه باید فضای پرورشگری برای تربیت دانشجویان با روحیه انقلابی باشد، جریان علمی خوبی در دانشگاه اتفاق بیافتد و فضای آموزشی آن نیز برای جامعه قابل استفاده بوده تا بتواند فضای کسب‌وکار را برای استان محقق کند؛ بنابراین رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در تصویب سند پیش‌بینی بودجه در برگرفتن نکات راهبردی و مهم رهبر معظم انقلاب است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی سند بودجه استان گلستان را سندی کامل‌تر نسبت به سال‌های گذشته با رویکرد افزایش درآمد غیرشهریه‌ای دانست و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های سند بودجه این استان هم‌راستا بودن با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بوده که نسبت به سال‌های گذشته کامل‌تر، باهدف‌تر و با رویکرد افزایش درآمد غیرشهریه‌ای است.

نادی، استان گلستان را دارای زیرساخت خوب ازنظر دانشجو، منابع انسانی و مدیریتی برشمرد و سپس به بررسی اجمالی حوزه درآمد‌های غیرشهریه‌ای سند استان پرداخت و بیان کرد: این استان توانست در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت حرکتی جهشی و به‌صورت صددرصدی انجام دهد و با ورود به عرصه‌های کاربنیان و درآمدزا تغییر مطلوبی در الگوی آموزش ایجاد کند، نمونه آن نیز راه‌اندازی سایت پرورش میگو بوده که از نکات قابل توجه در حوزه درآمد‌های غیر شهریه‌ای است.

وی با اشاره ارتقای کیفیت آموزشی و هزینه‌ها در سند پیش‌بینی بودجه این استان عنوان کرد: در این سند نگاه منطقی، توأم با بهبود وضعیت مالی و رفاهی همکاران اعم از کارکنان و اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده و این استان توانست با بهینه کردن نسبت دانشجو به هیئت علمی موجب ارتقای کیفیت آموزشی شود.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی روند چگونگی شکل‌گیری فعالیت‌های آموزشی، کاربنیان و درآمدزایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان را قابل قدردانی دانست و مطرح کرد: این استان توانسته به نحو مطلوبی سیکل آموزش، فناوری، فعالیت‌های کاربنیان و تولید دانش و درآمدزایی را به‌خوبی به هم پیوند دهد که جای دارد از مسئولان استان قدردانی شود.

وی مدارس استان گلستان را مجموعه‌ای خوب و ارزشمند ارزیابی کرد و ادامه داد: مجموعه سمای این استان، یکی از استان‌هایی که دارای مجموعه‌ای خوب و ارزشمند بوده و ازنظر دانش‌آموز و کادر آموزشی است.
 
به گزارش آنا، در انتها این جلسه، سند پیش‌بینی بودجه استان تصویب و زید احمدی و مجید محمدنژاد به‌عنوان اعضای جدید هیئت امنا انتخاب شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته