نادی: پردیس پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد گلستان ایجاد شود
به گزارش خبرنگار آنا، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، صداقت و خلوص نیت را دو عنصر معنوی در رشد و کمال دانست و اظهار کرد: صداقت در کار و در نظر داشتن رضای خدا در همه امور علاوه بر رشد معنوی منجر به رخدادهای خوب در کارها میشود.
وی با اشاره به روند رو به رشد طراحی زیستبوم در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: این دانشگاه با روند رو به رشد طراحی زیستبوم خود در این استان باید به فکر ایجاد پردیس پارک علم و فناوری مبتنی حل مسئله، اقتصاد دانشبنیان و مرزشکنی در حوزههای دانشبنیان باشد.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محصولات تولیدشده در مراکز رشد باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد، گفت: محصولات تولیدی باید برآیندی از مسائل مطروحه در جامعه باشند در صورتی که این مسئله در نظر گرفته نشود و محصول بومیسازی نشده نباشد موجب ایجاد هزینه و نیز نبود مشتری خواهد شد و در پی آن سرخوردگی پژوهشگران را به دنبال دارد.
نادی ریشه اصلی حل مسئله را کلاسهای درس خواند و عنوان کرد: عنصر کلیدی و پاشنه آشیل حل مسئله انسان بوده به عبارتی پژوهشگری که قرار است در این چرخه کار کند؛ اگر در کلاس درس حل مسئله اتفاق بیفتد و تدریس مسائل در قالب جریان پژوهشی باشد منجر به ایجاد مقالات و پژوهشهای مرزشکنانه خواهد شد و به عبارتی ریشه اصلی حل مسئله، کلاس درس دانشجویان است.
وی نظام رتبهبندی پژوهش را امری ضروری دانست و افزود: برای پژوهش و پژوهشگران باید نظام رتبهبندی در نظر گرفته شود هرکدام با توجه به پژوهشهایی مرزشکنانه مورد تشویق قرار گیرند، مقالاتی که مرزشکنانه نبوده و براثر کار آزمایشگاهی نوشته در ISI منتشر میشود به رشد کشور کمکی نکرده؛ بلکه فقط موجب پایداری مجله مدنظر میشود.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تبیین ارتباط آسیبهای اجتماعی با پژوهش و مهارتآموزی بیان کرد: داشتن برنامه، عاملی مهم در اتصال جریان تعلیم و تربیت، درآمدزایی، حل مسئله به پژوهش است بهنحویکه یکی از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی توسعه آموزش و مهارتآموزی بوده به عبارتی هر پژوهش باید مهارتآموزی را توسعه دهد؛ بنابراین باید بررسی شود که از هر ۱۰۰ مقاله چند مورد منجر به حل مسئله، کارآفرینی، خطشکنی دانش و ایجاد راهکار و کارآفرینی میشود.
نادی با بررسی بازگشت سرمایههای فرهنگی، پژوهشی در همایشها مطرح کرد: در هر رویداد پژوهشی در استان باید بازگشت سرمایه اندازهگیری شود یعنی اگر همایش فرهنگی، آموزش محور و یا پژوهشی بوده تا چه اندازه بازگشت فرهنگی داشته و توانسته مشکلات فرهنگی را حل کند یا در همایشهای آموزشی و پژوهشی بازگشت سرمایه آموزشی آن چقدر است، چند درصد از مشکلات استان را پاسخ میدهد و مسئولان استانی چند درصد سؤالاتشان را از پژوهشگران دریافت میکنند.
انتهای پیام/