دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 16:56
رازقی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

جشنواره امامت و مهدویت گامی در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی/ برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی همزمان با جشنواره مشاعره علوی

جشنواره امامت و مهدویت گامی در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی  برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی همزمان با جشنواره مشاعره علوی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، جشنواره امامت و مهدویت را گامی در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: نمایشگاه هنر‌های تجسمی همزمان با جشنواره مشاعره علوی برپا می‌شود.
کد خبر : 927098

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پایه‌ریزی جشنواره امامت و مهدویت، گامی مهم در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی برداشته است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در جشنواره کشوری امامت و مهدویت، مبتکر و متولی برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی است که به مدد الهی، نگاه ویژه مولا، تلاش همکاران دانشگاهی و حمایت مدیران استانی و کشوری، در سه سال گذشته همواره حائز رتبه برتر کشوری شده است.

به گفته وی، جشنواره مشاعره علوی بستری برای انتقال مفاهیم ملی و دینی به نسل جوان بوده که هدف از برگزاری آن، ترویج فضائل و معرفی ابعاد شخصیتی امام علی علیه‌السلام در قالب شعر و ادبیات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عنوان کرد: پایه و اساس جشنواره مشاعره علوی، دو رکن مورد علاقه و احترام، جامعه ایرانی بوده و ادبیات و شعر از یک سو و از سوی دیگر حب و عشق به اهل بیت(ع) و مولا علی(ع). تجربه این سال‌ها نشان داده که این دو رکن، خود عاملی مهم در جلب مخاطب است.

رازقی با تأکید بر اینکه در عصر ارتباطات و فضای مجازی قرار داریم، یادآور شد: ما نیز از این ظرفیت مهم غافل نمانده و از تمامی فرصت‌ها و بستر‌های موجود بهره‌های لازم را گرفته‌ایم.

جشنواره مشاعره علوی با چندین برنامه کاربردی

وی بیان کرد: مورد دیگر در تبلیغ و جلب مخاطب، حضور شرکت‌کنندگان در سنوات گذشته به‌عنوان سفیر و مبلغ جشنواره است که هرکدام در فضای پیرامونی خود بسیار مناسب عمل کرده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، در اتاق فکر و برنامه‌ریزی جشنواره مشاعره علوی، چند برنامه به‌عنوان پیش‌رویداد تصویب و با برگزاری آن، اطلاع‌رسانی‌های خوبی انجام شد که می‌توان به جشنواره استانی مشاعره علوی در ماه غدیر، جشنواره مشاعره عاشورایی، کارگاه آموزشی در گروه‌های آموزشی ادبیات فارسی، آموزش ابتدایی و هنر دانشگاه، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «نقش زیارت جامعه کبیره در اشعار فارسی» در حین برگزاری جشنواره مشاعره عاشورایی، استفاده از مدارس سما به‌عنوان یک ظرفیت مهم و راهبردی اشاره کرد.

رازقی تبیین کرد: ضمن اینکه با حضور صدا و سیما به‌عنوان یکی از نهاد‌های همکار در برگزاری جشنواره از این بستر نهایت استفاده برده شد و با پخش تیزر معرفی جشنواره، مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی دبیر جشنواره در برهه‌های مختلف، اطلاع‌رسانی‌های مربوطه انجام شده است.

وی تشریح کرد: بهره‌گیری از تبلیغات محیطی و شهری در استان بوشهر و تبلیغات گسترده در فضای مجازی کشوری مهم‌ترین فعالیت‌ها برای جلب مخاطب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، زیارت جامعه کبیره را درس توحید و امام‌شناسی عنوان و بیان کرد: امام هادی علیه‌السلام در زیارت جامعه کبیره به جایگاه ائمه اطهار علیهم‌السلام و رابطه اهل بیت(ع) با خداوند اشاره دارد که در یک جامعه دانشگاهی و اسلامی باید در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به خوبی به آن اشاره شود.

رازقی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اعتقاد به الگو بودن دانشگاهیان برای آحاد جامعه، در انجام برنامه‌های فرهنگی، خود را محدود به محیط درون دانشگاه و دانشگاهیان نکرده، بلکه با تدابیری اساسی و استفاده از ظرفیت الگوپذیری جامعه از دانشگاهیان تلاش شده طبق تأکید دکتر طهرانچی به تکریم زیارت جامعه کبیره در برنامه موضوعی به درستی پرداخته شود، این مهم در تمامی بخش‌های معرفی جشنواره ازجمله طراحی پوستر، کارگاه‌های آموزشی، مصاحبه‌ها، درج اخبار و پیش‌رویداد‌ها مدنظر قرار گرفته است.

هدف کیفیت‌بخشی به جشنواره ملی مشاعره علوی است

وی عنوان کرد: فعالیت کانون‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌های سیاسی و فرهنگی دانشجویی مطابق اساسنامه که در چارچوب آیین‌نامه‌ها زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند، به گونه‌ای است که اصل ولایت فقیه، حاکمیت ملی، آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را تحکیم خواهد بخشید، در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اعتقاد راسخ به این اصل و آرمان همه اعضا کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌ها در برنامه‌های فرهنگی و هنری همواره پیشقدم می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه اولویت اصلی ما، کیفیت‌بخشی به جشنواره و جذب مخاطب بیشتر هم به‌عنوان شرکت‌کننده و هم بیننده است، گفت: در این بین همه‌ساله، از شاعران و استادان برجسته استانی و کشوری به عنوان داور دعوت به عمل می‌آید.

رازقی گفت: همه‌ساله با گسترش فضای جشنواره، شاهد حضور طیف بیشتری از سنین مختلف و جای جای کشور در این جشنواره هستیم، از این رو با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در سه سال گذشته در ایام ماه رجب با همکاری تمامی دانشگاه‌ها و نهاد‌های استانی برگزارکننده جشنواره ملی مشاعره علوی است و در زمان برگزاری، افتخار میزبانی از شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور را دارد، در روز برگزاری این جشنواره تهیه وسیله ایاب و ذهاب، شرایط اسکان و پذیرایی از میهمانان خارج از استان بوشهر مهیا می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر اهدا جوایز به نفرات برتر، به تمام شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و هدایایی نقدی تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره با محور زیارت جامعه کبیره است، افزود: در نظر داریم یک نمایشگاه هنر‌های تجسمی با این محور همزمان با برگزاری جشنواره ترتیب دهیم و امید داریم با مدد از مولا علی این اتفاق مهم محقق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عنوان کرد: در مجموع باید گفت با بهره‌گیری از تجربیات سنوات گذشته، جشنواره هرساله پخته‌تر، شکیل‌تر، پرمعناتر و با رضایتمندی بیشتری برگزار می‌شود که این مهم حاصل زحمات تمامی نهاد‌ها و متولیان است که تنها به عشق مولا، پا در این عرصه می‌گذارند و پاداشی جز رضایت، امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام و فراهم آوردن لحظاتی باشکوه برای محبان، اهل بیت (ع) مطالبه نمی‌کنند.

به گزارش آنا؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته