دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 14:55
عراقیه تشریح کرد؛

محورهای جشنواره طراحی پوستر منجی؛ از زیارت جامعه کبیره تا جریان مقاومت

محورهای جشنواره طراحی پوستر منجی؛ از زیارت جامعه کبیره تا جریان مقاومت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با برشمردن محورهای جشنواره طراحی پوستر منجی؛ «منجی و زیارت جامعه کبیره» و «منجی و جریان مقاومت» را ازجمله این محورها عنوان کرد.
کد خبر : 927267

علیرضا عراقیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارش علم و فناوری آنا اظهار کرد: جشنواره طراحی پوستر منجی از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که برای عموم شهروندان اعم از استادان، کارکنان، دانشجویان و تمامی فرهنگ دوستان حوزه مهدویت برگزار می‌شود.

وی افزود: محور‌های جشنواره طراحی پوستر منجی شامل منجی و زیارت جامعه کبیره، منجی و خانواده، منجی و ادیان الهی، منجی و انقلاب اسلامی و منجی و جریان مقاومت است، امیدواریم اختتامیه جشنواره همزمان با میلاد منجی عالم حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، زیارتنامه جامعه کبیره را توصیف بلند و بلیغی از جوانب مختلف اصل ولایت و امامت دانست که به‌عنوان یکی از اصول پیشران جامعه شیعی به حساب می‌آید.

عراقیه با بیان اینکه تأکید بر رهبری ائمه شیعه به‌عنوان پیشوایانِ حکومتِ اسلامی است، یادآور شد: توصیف رابطه ائمه اطهار علیهم‌السلام با پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، ارتباط امامت و توحید، توصیف مقام علمی و سیاسی و اخلاقی ائمه اطهار علیهم‌السلام و پرداختن به عصمت و تولی و تبری از دیگر جنبه‌های این زیارتنامه به‌شمار می‌رود، بنابراین محور‌های جشنواره به شکلی طراحی شده تا بیشترین مناسبت با مضمون زیارت جامعه کبیره را داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از واحد‌های پیشتاز در میزان مشارکت نهاد‌های دانشجویی در جشنواره و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری است، ادامه داد: چندین جلسه از طریق معاونت فرهنگی دانشجویی با این عزیزان برای مشارکت و شرکت در این جشنواره برگزار شده و طراحی پوستر این جشنواره نیز توسط یکی از دانشجویان صورت پذیرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با بیان اینکه برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره تمهیدات خوبی اندیشیده شده، متذکر شد: در فضای مجازی به صورت دوره‌ای پوستر و اخبار جشنواره اطلاع‌رسانی می‌شود و به زودی تیزر جشنواره تهیه شده و از طریق بیلبورد‌ها در سطح شهرستان اسلامشهر تبلیغات صورت خواهد گرفت، همچنین پوستر‌های جشنواره به ادارات فرهنگی آموزشی ارسال و جلسات حضوری با مسئولان این ادارات برگزار می‌شود.

عراقیه تأکید کرد: همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، استادان به صورت چهره به چهره در کلاس‌های درس درباره حضور پررنگ در جشنواره صحبت و مشارکت خواهند کرد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته