دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

اهمیت توسعه پایدار و ترویج گردشگری در کشور/ ضرورت همکاری نهاد‌های علمی و دانشگاهی در جذب گردشگر

اهمیت توسعه پایدار و ترویج گردشگری در کشور  ضرورت همکاری نهاد‌های علمی و دانشگاهی در جذب گردشگر
دبیر طرح مرجان عنوان کرد:‌ از مهم‌ترین تلاش‌ها در این طرح گرفتن همکاری‌های علمی و دانشگاهی،‌ مشارکت‌های عمومی و خصوصی برای جذب گردشگر حداکثری و توسعه پایدار در جزیره کیش است.
کد خبر : 926250

سیدعلیرضا کاظمی دولابی دبیر طرح مرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این طرح با هدف توسعه پایدار برای جزیره کیش به راه افتاده است. درواقع با استفاده از هم افزایی سازمان منطقه آزاد با رویکرد مشارکت‌های عمومی و خصوصی تلاش کردیم به یک چشم انداز مشترک بررسیم که مورد توافق ذی‌نفعان حتی نهاد‌های علمی و دانشگاهی باشد.

وی با بیان اینکه گام‌هایی برای ریل گذاری توسعه پایدار صورت گرفته، گفت: دراین راستا باید چشم انداز توسعه‌ای داشته باشیم تا به سمت جامعه نمونه ایرانی حرکت کنیم و همینطور رضایتمندی گردشگران را تضمین کنیم.

کاظمی اظهار کرد: رونق کسب و کارها، تاب‌آوری در دوران بحران، صیانت از محیط زیست، استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و علمی، افزایش بهره وری ظرفیت‌ها و دانش و آگاهی جامعه ، پایبندی به محیط زیست، توسعه تولید و ثروت پایدار برای سازمان منطقه آزاد کیش و کارآفرینان، برندشدن گردشگری در کشور، توسعه مشارکت‌ها از درون سازمان تا بیرون ذیل این طرح برنامه‌ ریزی شده است.

مسئول کمپین «بزن بریم کیش» درباره فاز مطالعاتی پیاده سازی طرح مرجان گفت: سیصد مصاحبه با اهالی فن صورت گرفته و یک اجماع نظری نیز دراین باره شده تا هر چه سریعتر از بحران عبور کرده و این طرح به راه بیفتد، یعنی سیاست گذاری تا اجرای پروژه‌ها را در نظر گرفتیم. 

کاظمی با اشاره به اهمیت بحث مسئولیت‌های اجتماعی و مباحث محیط زیستی گفت: ما برای یک سری کار‌ها تا به حال نهاد مستقر نداشتیم و نه منطقه آزاد و نه جا‌های دیگر وظیفه ماهوی خود نمی‌دانستند و یک خلأ وجود داشت و بودجه‌ای برای آن نبود، ما نیاز به مدیریت صحیح دراین عرصه داشتیم به همین دلیل کنسرسیومی طراحی کردیم که فقط بحث برندینگ و بازاریابی را مدنظر قرار داد. 

وی اظهار کرد: براساس این قرارداد تمام درآمد به خود جزیره کیش و گردشگری اختصاص پیدا می‌کند، حال برند سازی با عنوان کمپین «بزن بریم کیش» طراحی و نسل جدید تبلیغات ظرفیت شناسی و در کمپین‌ها اتفاقات جدید نهادسازی و پایدارسازی کسب و کار‌ها، بهبود محیط کسب و کار و نیاز‌ها پوشش داده شد. این کمپین قرار نیست یک روزه و دو ماهه کارش تمام شود، بلکه دائمی است حال در قالب جشنواره تابستانه، زمستانه، موسیقی، بانوان، کودکان و ... طراحی می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه در حال اجرای فاز اول این کمپین هستیم، گفت:‌ هدفمان هم هم افزایی با بخش خصوصی است تا همه پای کار بیایند تا حامی رویداد‌ها شوند و اگر خلائی احساس شد تأمین کنند. فاز یک این پویش در قالب فرهنگ سازی و جذب است و بیشتر هم تمرین مشارکت و هم افزایی با بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش است. الان اتفاقات خوب رویداد محور زیاد رخ داده، رویداد کودک هم اکنون در حال اجرا است و فستیوال بانوان به زودی اجرا می‌شود.

وی گفت: جشنواره تابستانه تا سی و یکم شهریورادامه دارد، اما برای پاییز و زمستان هم برنامه ریزی کردیم، حتی برای نوروز که‌ «های سیزن» محسوب می‌شود، برنامه خواهیم داشت. بهرحال سیستم گردشگری اینطور است که برخی فصل‌ها در حوزه گردشگری «لوسیزن» و برخی «های سیزن» است و این طبیعت گردشگری در دنیا است وگرنه این تابستان به معنای رکود نیست، اقتضای گردشگری این است که برخی ماه‌ها ممکن است کم گردشگر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته