دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 01:00
در گفت‌وگو با آنا؛

برزگر: تمرکز پرسپولیس نباید صرف جنگ و جدال با بازیکن سابق شود/ آقایان اگر می‌توانند با تیم جدیدشان قهرمان شوند

برزگر: تمرکز پرسپولیس نباید صرف جنگ و جدال با بازیکن سابق شود  آقایان اگر می‌توانند با تیم جدیدشان قهرمان شوند
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: تمرکز تیم نباید صرف جنگ با بازیکن سابق خود شود.
کد خبر : 924502

محمد برزگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شکایت متقابل رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سابق تیم از یکدیگر اظهار کرد: بیرانوند برای پرسپولیس زحمت کشیده اما نوع جدایی وی جالب نبود. سال گذشته هم قصد جدایی داشت و بعد از فسخ یک‌طرفه قرارداد، دوباره قرارداد بست. پرسپولیس بزرگ‌تر از آن است که با رفتن یک یا چند بازیکن به مشکل بخورد و چند سال دیگر که فوتبال بیرانوند تمام شود باید در عرصه مربیگری ورود کند چون کسی سراغش را به عنوان یک پیشکسوت نمی‌گیرد.

پروین و پیشکسوتان، دخالتی در امور باشگاه نمی‌کنند

وی افزود: بیرانوند زحمات زیادی کشیده ولی نام پرسپولیس به بزرگی او کمک زیادی کرده است. ابهت پرسپولیس از هر بازیکنی ارزش بالاتری دارد. از سویی مسائلی که بین بیرانوند و درویش پیش آمده، نباید خیلی طولانی شود و طرفین مته به خشخاش بگذارند. بالاخره بیرانوند بازیکن پرسپولیس بوده و در قهرمانی‌های تیم نقش داشته است. البته نباید این بازیکن به پیشکسوتان تیم اتهام بزند. یعنی این قدر باشگاه بی در و پیکر است؟ همه پیشکسوتان مخصوصاً علی پروین محترم هستند ولی سیاست‌های باشگاه را هیئت مدیره و چارت سازمانی تعریف می‌کند. پروین و هیچ کدام از پیشکسوتان، دخالتی در امور باشگاه نمی‌کنند. نهایت کار آنها پادرمیانی و وساطت میان بازیکنان قدیمی است یا اینکه نصیحتی برای بازیکنان فعلی داشته باشد که آن هم فنی و اخلاقی است. مانع قهر و عامل آشتی هستند.

اعتبار پرسپولیس را تیم ملی به بیرانوند نداده است

بازیکن سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: مالکیت باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شده و آنها در مورد امور مدیریتی باشگاه تصمیم می‌گیرند. درباره مسائل فنی تیم هم سرمربی و کادرفنی‌اش تصمیم‌گیری می‌کنند. بیرانوند بازیکن زحمت‌کشی است، اما از اسم پرسپولیس کلی منفعت برده، لژیونر شده و به دروازه‌بان اولی تیم ملی رسیده است. شکی نیست که با همت و پشتکار به چهره مطرحی تبدیل شده ولی هیچ بازیکنی نمی‌تواند منت سر پرسپولیس بگذارد. ضمن اینکه روزی که بازی بیرانوند تمام شود حضور او در پرسپولیس، وی را بازیکن سابق نامداری نگه می‌دارد و در جامعه همه از وی به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس نام می‌برند. حرمت‌ها حفظ شود، زمین گرد است و آدم‌ها باز هم به هم می‌رسند، اعتباری که پرسپولیس به بیرانوند داده در تیم ملی هم به دست نیاورده است. در مجموع اگر عدالت خواهی برای پرسپولیس است درویش دست از شکایت نکشد، اما اگر چنین نیست تمرکز خود را روی دیگر امور تیم بگذارد.

تمرکز تیم نباید صرف جنگ با بازیکن سابق خود شود

برزگر یادآور شد: واقعیت اینکه فوتبال حرفه‌ای است و مدیریت باشگاه با نظر کادرفنی، جایگزین نفرات جدا شده را جذب کند. بازیکنانی از تیم رفته‌اند که غیر از ترابی، مابقی عناصر دفاعی تیم بودند، به خصوص اینکه تیم نیاز به یک دروازه‌بان باتجربه و آماده دارد. تمرکز تیم نباید صرف جنگ با بازیکن سابق خود شود. بالاخره کمیته تعیین وضعیت و دیگر کمیته‌های رسیدگی به چنین مواردی، احکام لازم را با مستندات صادر می‌کنند. مصاحبه‌های متعدد فقط تمرکز تیم را از اصل فوتبال دور می‌کند. تیمی که ۹ دوره قهرمان لیگ برتر شده، باید این فصل قهرمانی‌هایش را دورقمی کند. هر فصل پرسپولیس الک می‌شود و آنهایی که در حد نام بزرگ تیم نیستند یا خودشان دوست دارند چالش دیگری را تجربه کنند، از تیم می‌روند. اگر توانستند با تیم جدیدشان قهرمان شوند، اگر نتوانستند هم درس تلخی می‌گیرند که ناشی از تصمیم خودشان بوده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته