دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 11:35

بیرانوند: آقای درویش تو می خواستی پرز بمانی/ دلسوز بودی با قراردادم الحاقیه اضافه نمی کردی

بیرانوند: آقای درویش تو می خواستی پرز بمانی  دلسوز بودی با قراردادم الحاقیه اضافه نمی کردی
دروازه‌بان تراکتور گفت: تست پزشکی ایفمارک اتفاق بزرگی است و بازیکنان با این تست‌ها تا پایان فصل مشکلی ندارند.
کد خبر : 924207

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا بیرانوند در مورد تست‌های پزشکی ایفمارک اظهار کرد: اتفاقی است که هر فصل برای تیم‌ها می‌افتد و فکر می‌کنم کار بزرگی است چون کادرفنی و بازیکنان از وضعیت جسمانی متوجه می‌شوند تا برای ادامه فصل مشکلی نداشته باشند.

دروازه‌بان تراکتور در مورد حضور مهدی تاج در ایفمارک گفت: تاج عزیز و بزرگ که از زحمت‌کشان فدراسیون است و نشان داده تلاشش را می‌کند. امیدوارم یک ماه آینده برای مقدماتی جام جهانی استارت خوبی بزنیم.

وی درباره کار با اسکوچیچ در تراکتور گفت: صددرصد اسکوچیچ مربی با دانشی است و او را می‌شناسید. یکی دو بازی دوستانه ملایم داشتیم چون در بدنسازی بودیم. زنوزی تیم خوبی بشته و امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشیم. اسکوچیچ جدا از اینکه مربی خیلی خوبی است آماده تا خیلی چیزها را در ایران ثابت کند. اتفاقاتی که قبل از جام جهانی در تیم ملی برای او افتاد را در تراکتور می‌خواهد نشان دهد. به عنوان بازیکنی که در تیم ملی در کنارش کار کردیم به او کمک می‌کنم. 

بیرانوند در مورد تصمیم بزرگی که این فصل گرفت و آماده بازی با پرسپولیس در هفته دوم است، گفت: دوست داشتم چالش جدیدی را در زندگی‌ام بیاورم، می‌دانید که فوتبال ما هم تمام می‌شود. بهد از آن وارد مربیگری می‌شویم، باید به جاهای مختلف برویم تا به مربیگری کمک کند. باشگاه بزرگی را انتخاب کردم که هواداران پر شوری دارد و مثل تمام تیم‌ها، تیم‌شان را حمایت می‌کنند و مطمئن هستم و تراکتور امسال تیم خوبی دارد. از هواداران تراکتور می‌خواهم یار دوازدهم باشند و از تیم خود حمایت کنند. دلگرمی ما هواداران هستند و همه می دانیم چقدر با برد تیم خوشحال و با قهرمانی تیم سال‌های سال شاد باشند. امیدوارم امسال اتفاقات خوبی بیفند و در سه جام حضور داریم. در جام باشگاه‌ها، جام حذفی و لیگ برتر هستیم. تمام تمرکزم را روی تمرینات گذاشتم و بازی اول ما با مس رفسنجان است که با قدرت پیش ببریم.

وی در مورد اینکه قاطعانه گفته بود در پرسپولیس می‌ماند اما از این تیم جدا شد، تصریح کرد: مدیرعامل پرسپولیس گفته بود تمام پول این فصل را دادیم. امروز از سلیمانی وکیلم خواستم بابت طلبی که از پرسپولیس دارم شکایتی از این داشته باشد. مدیرعامل پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر گفته بود قنبرزاده صاحب قراردادها نشسته و 20 درصد بیشتر نمی‌توانیم آپشن بدهیم. این آفر یا آپشن برای هر قراردادی است که می‌توانید روی مبلغ پایه بگذارید. آپشن به این می‌گویند بازیکنی بیش از 50 درصد بازی‌ها را بازی کرد 5 درصد بگیرد، بازیکنی به تیم ملی دعوت شد و بازی کرد 5 درصد بگیرد، یا رضایت سرمربی را داشته باشید تا 20 درصد در کل می‌توانید آپشن بگیرید. 

دروزاه بان سابق پرسپولیس افزود: پاداش فرق می‌کند. تدارکات و ماساژور پرسپولیس به من زنگ زدند و همه آنها متأسفانه قربانی من شدند. چون کاری که با من کردند مجبور بودند با پزشکان و تدارکات پرسپولیس هم انجام دهند. پاداش و تشویقی تحریک کننده است، برای بازی‌های بزرگ و کارهای سختی که بازیکن انجام می‌دهد. پاداشی دادید که ما در کورس قهرمانی بودیم. با بچه‌ها گفته بودیم اگر پاداش 20 یا 30 میلیونی دادند، 5 تا 6 میلیون را در خیریه‌ها خرج کنیم و همه بچه‌های ما در کار  خیر بودند. بعد آمدید پاداش‌هایی که دادید را از قراردد پایه کم کردید. کاری غیر اخلاقی بود که باشگاه پرسپولیس برای اولین بار انجام داد. همچین چیزی را ندیدم. به عنوان پدر یک فرزند تشویق کنید، کار باشگاه پرسپولیس غیراخلاقی و توهین به همه بازیکنان تیم بود که کار بزرگی کردند.

وی در واکنش به نقل قول‌های همبازیان سابق خود مثل سروش رفیعی گفت: سال‌های خیلی خوبی با سروش داشتم. او زحمیت کشید و دوست داشت بیرانوند و ترابی را داشته باشد. ما بازیکنان حرفه‌ای هستیم و تصمیم‌هایی گرفتیم که همه بازیکنان دنیا می‌گیرند. اتفاقاتی برای من افتاد و به بچه‌های پرسپولیس و هر کسی انتقاد کرده احترام می‌گذارم. آزاد هستند و ناراحت نمی‌شوم. بالاخره بازیکن هستند و شاید از لحاظ اینکه دوست داشتند من پیش شان باشم همچین حرفی را مثل تمام هواداران زدند.  اتفاقی که برای من افتاد و تصمیمی که گرفتم عادلانه بود. از سوی پیشکسوتان عزیز هم اتفاقاتی افتاد. دوست نداشتم این اتفاق بیفند ولی واقعاً دوست نداشتند بیرانود در پرسپولیس بماند. بعد از فسخ فراردد، بزرگانی آمدند که واسطه شوند ولی من صدای مدیرعامل پرسپولیس را شنیدم که چندین پیشکسوت عزیز به او زنگ زدند بیرانوند حق بازگشت ندارد و اگر برگردد یک هفته بعد خودت خواهی رفت. 

دروازه بان سابق پرسپولیس در مورد اینکه نمی‌تواند فسخ کند، خاطرنشان کرد: من یک هفته پیش با تراکتور قرارداد بستم. اصلاً توافقی با تراکتور نداشتم. 

وی در مورد توافق با استقلال گفت: استقلال تیم بزرگی است و پارسال یک اتفاقی افتاد؛ دوست نداشتم به این تیم بروم و اصلاً به پیشنهادی که دوستان می دادند گوش نمی‌کردم. وحشتنک زیر فشار بودم و هوادراان داشتند اذیت می‌کردند، خواستم تصمیم عادلانه بگیریم که به فوتبال، تیم ملی و خودم کمک کنم. 

بیرانوند درباره اینکه وکیل وی مشاوره غلط به او می دهد، گفت: اتفاقاً سلیمانی یکی از بهترین‌هاست و همیشه به من مشاوره خوب داده است. صددرصد به من نگفته از پرسپولیس بروم، خیلی تلاش کرد تا من بمانم. من تصمیم فوتبالی گرفتم.

وی در مورد حضورش در مراسم ختم همسر زنوزی و اینکه به همراه ترابی و اسماعیلی‌فر قبل از اتمام فصل تصمیم گرفته بودند به تراکتور برونذ، تصریح کرد: مه، آن ختمی که قرای همسر زنوزی رفتیم، احترامی بود که باید می‌گذاشتیم. از چهار پنج سال پیش او را می‌شناختم و ارتباط داشتیم. وظیفه خودم دانستم به ختم بروم. زنوزی ادم بزرگی است و چندین سال هزینه می‌کند و برای مردم خونگرم تبریز زحمت می‌کشد. 

 

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مورد اینکه قلعه‌نویی به وی تضمین داده اگر انتقال وی به تراکتور انجام شود حتماً به تیم ملی دعوت می‌شود، تصریح کرد: دو سال نفت تهران بودم و در تیم ملی حضور داشتم. می‌توانستیم قهرمانی بیاوریم که نشد. قلعه‌نویی آدم بزرگی است و به جان دو تا بچه‌هایم بابت رفتن به تیم ملی نه تماسی گرفتم و نه پیامی به او دادم. اصلاً‌از نزدیم هم او را ندیدم، من کارم را می‌کنم، لگر از لحاظ فنی در شرایط خوبی بودم و بدنم را آماده نگه داشتم به تیم ملی دعوت می‌شوم. مثل همه سال هایی که بودم سعی می‌کنم کادرفنی را مجا کنم تا به تیم ملی دعوت شوم.

وی درباره اینکه استعلام گرفته و قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده چون درویش پرسپولیس را برنده می داند، تأکید کرد: وقتی گفتم می‌خواهم از پرسولیس شکایت کنم بابت چه چیزی می خواهم این کار را انجام دهم. برای اینکه طلبم را ندادند و من چون تمام طلبم را ندادند می‌خواهم شکایت کنم. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جلوی مردم و هواداران مظلوم نمایی نکند. به خاطر بیرانوند چند نفر فوت کردند. سوال من از درویش این است، هر اتفاقی بیفتد من از خانواده‌شان عذرخواهی می‌کنم و تسلیت به آنها می‌گویم. دوم اینکه دلتان برای تیم می‌سوخت، چه الحاقیه‌ای بود در قراردادم گذاشتید؟می‌خواستید دوباره تکرار شود، نه آقای درویش بحث، چیز دیگری است. مگر می‌شود سه هفته قبل از اتمام لیگ چنین الحاقیه‌ای بگذارید.

بیرانوند در مورد اینکه گفته بوده هیچ بند فسخی ندارد، گفت: به باشگاه پرسپولیس گفتم این کار نشود تا ذهن‌ها روی من نباشد تا همه نگویند بیرانوند می خواهد فسخ کند. بعد از مصاحبه من اتفاقی درباره طلبم افتاد که من را اذیت کرد. یکی اینکه طلبم را کامل دادند، دوم عصبی شدم چون پاداش ها را از قرارداد پایه‌ام کسر کردند. این بی‌احترامی به کل ورزش و فوتبالیست‌هایی بود که پاداشی که برای کار بزرگ و ملی از قراردد پایه کم می‌کنید، همان جا تصمیم گرفتم قراردادم را فسخ کنم.  چون متوجه شدم یک کسانی در باشگاه دخالت و تهدید می‌کنند که بیرانوند نباشد. 

وی در مورد اینکه چه کسانی دخالت می‌کنند، گفت: بیرون از باشگاه چند پیشکسوت جمع می‌شوند و در کار باشگاه دخالت می کنند که همه آنها را می شناسید. بیرانوند بازیکنی بود که اگر در پرسپولیس می‌ماند و فینال سوپرکاپ با سپاهان را می‌برد، پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه می‌شد و چون می‌خواستند نشود، من هم تصمیمی گرفتم که از آن ناراضی نیستم. خیلی خوشحالم، می‌دانم که این تصمیم در آینده به من کمک خواهد کرد.

————————————————————————

 

دروازه‌بان تراکتور درباره اینکه قبل از ترک پرسپولیس و در جشن قهرمانی گفته بود بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد یک میلیون دلاری دارند و این پیشنهاد از تراکتور بوده، تصریح کرد: نه، بحث این چیزها نبود. گفتم با بازیکنان صحبت کرده اند. 7 هفته مانده بود تمام شود و زنگ زدم و خواستم بعد از بازی سوال کنید جریان تمدید قرارداد چه شد؟ تا باشگاه قبل از آنکه لیگ تمام شود برای تمدید اقدام کند. بازیکنانی کثل اسماعیلی‌فر به باشگاه زنگ زدند ولی حس کردم صندلی و میز باشگاه جای سفتی نبود. دوست نداشتند تیم را سرپا نگه دارند برای مدیرعامل دیگری! 

 

وی ادامه داد: آن زمان یک الحاقیه برای من گذاشتند و در جلسه با درویش گفتم به گوش من رسیده می‌خواهد شما را بردارند و به سلیمانی هم این موضوع را گفتم. به او گفتم اگر درویش دلسوز باشگاه باشد الحاقیه را به ما نمی‌دهد.  قراردادم پایین بود و به درویش گفتن بند فسخ بگذارد که اگر برش داشتند، بتوانم قراردادم را فسخ کنم. به حیدری زنگ زد و گفت هر چه می‌خواهد برایش فراهم کنید. شما اگر مدیرعامل هستید و فصل تیمت را برای لیگ نخبگان می‌بندید، اصلاً نباید چنین الحاقیه‌ای را بدهید. پس دلت برای تیم نسوخته بود، به گوشت رسیده بود می‌خواهی اخراج شوی، الحاقیه را دادی تا بعد از برداشتنت، هر کسی آمد تیم را بد ببندد وخدای هواداران پرسپولیس شوید. بعد از آنکه مالک بانک شهر آمد و ماندنی شد، گفت وای چه اشتباهی کردم. بعد از آن مصاحبه کردن و اینکه چند نفر مردند، مظلون‌نمایی جلوی هواداران است. از بالا فشار آوردند تا بیرانوند نماند و برای باشگاه بزرگ پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.

 

بیرانوند یادآور شد: همه من را می‌شناسند، یک لر ساده هستم. هر عکسی هم می گذارم، کامنت خود را نمی‌بندم و بازی می گذارم. 

 

وی درباره اینکه همسر وی استوری گذاشته و صحت از بازگشت وی به پرسپولیس در سال‌های آینده داده است، گفت: بیرانوند تنها به تراکتور تبریز فکر می‌کند. به موفقیت تراکتور فکر می‌کنم. به قهرمانی با تراکتور که خیلی‌ها انتظارش را دارند فکر می‌کنم. جانم را برای باشگاه بزرگ تراکتور می‌گذارم. نان حلال برای خانواده‌ام بردم. مطمئن هستم این اتفاق برای من می‌افتد که خیلی اتفاق خوبی است. هم برای تمامی بازیکنان تراکتور اتفاق قهرمانی می‌افتد.

دروازه‌بان تراکتور به اینکه به بازی هفته دوم برابر پرسپولیس فکر می‌کند، گفت: اصلاً به آنجا فکر نکنید. به هفته هفدهم هم فکر نکنید. الان به اردوی پیش رو در ترکیه و اولین بازی که ان شاءالله بتوانیم خوب استارت بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته