دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

رازینی: کتب بومی هوش مصنوعی تدوین می‌شود

رازینی: کتب بومی هوش مصنوعی تدوین می‌شود
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه استفاده از توانمندی محققان، کمک‌کننده تدوین کتب بومی هوش مصنوعی است، تأکید کرد: از آنجایی‌که این تکنولوژی جدید از موضوعات مورد توجه وزارت علوم است و آیین‌نامه هم حمایت‌های ویژه در نظر دارد، پس حتما ظرفیت به‌کارگیری پژوهشگران در تدوین بومی کتب هوش مصنوعی وجود دارد.
کد خبر : 924225

روح الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تمهیدات وزارت علوم برای تدوین کتب بومی هوش مصنوعی اظهار کرد: آیین‌نامه حمایتی با امتیازات ویژه و با ارائه طرح اولیه مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برای تدوین کتب درسی و آموزشی خاص در دولت سیزدهم تصویب و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه استفاده از توانمندی محققان کمک‌کننده تدوین کتب بومی هوش مصنوعی است؛ تاکید کرد: از آنجایی که این تکنولوژی جدید از موضوعات مورد توجه وزارت علوم است و آیین‌نامه هم حمایت‌های ویژه در نظر دارد، پس حتما ظرفیت به‌کارگیری پژوهشگران در تدوین بومی کتب هوش مصنوعی وجود دارد.

رازینی گفت: در حوزه تولید محتوای هوش مصنوعی در گام اول از ۱۰۰ استاد حمایت می‌شود، اما با تقاضا‌های مطرح شده حتما تعداد افزایش می‌یابد، امید داریم محتوای تولید شده در این مسیر به واسطه معاونت علمی قابلیت تدوین کتاب را داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: استادان و نخبگان جوان ظرفیت تولید محتوی در هوش مصنوعی را دارند و در این زمینه مسیر خوبی پیش رفته است، مقداری چالش در کاربست هوش مصنوعی در سطح جامعه داریم؛ چرا که الزامات و پیش نیاز‌های دیگری هم در این حوزه مطرح است.

رازینی درباره حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با هوش مصنوعی گفت: از آنجایی که اکنون ظرفیت حمایتی از طریق سامانه نان فراهم شده است، پس در برنامه قرار داده ایم که حتما پایان نامه‌ها و رساله‌های این حوزه حمایت شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی تدوین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته