دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها:

زاهدی: ۵۰۰ سامانه دانشگاهی به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شد

زاهدی: ۵۰۰ سامانه دانشگاهی به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شد
مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی توانسته در مدت کمتر از یک سال ۲۷۴ دانشگاه را به این پنجره متصل کند و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سامانه دانشگاهی به این سامانه متصل شدند.
کد خبر : 923443

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدهادی زاهدی، مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، به خدمت دولت سیزدهم در حوزه هوش مصنوعی و هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: این دوران درخشان‌ترین دوران فناوری کشور بود و چرخه فناوری اطلاعات با سرعت خوبی در این حوزه نقش ایفا کرد.

وی افزود: مهم‌ترین وظایف ما بحث دولت هوشمند بود که پنجره ملی را داشتیم و ۲۰ درصد از آن هوشمند سازی شد، اتفاق دیگر در مباحث خصوصی سازی و صدور مجوز‌های کسب و کار بود که فعال کردیم و تلاش شد چرخه بخش خصوصی با قدرت و قوت قلب کارش را ادامه دهد.

زاهدی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته در حوزه هوش مصنوعی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده که از جمله آن تاسیس و راه اندازی سازمان ملی هوش مصنوعی است که یکی از برجسته‌ترین هاست.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم با اشاره به اینکه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی توانسته در مدت کمتر از یک سال ۲۷۴ دانشگاه را به این پنجره متصل کند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سامانه دانشگاهی به این سامانه متصل شدند.


وی با بیان اینکه از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی، ۲۴ میلیون بار استعلام مدرک دانشگاهی پیگیری شده است؛ تاکید کرد: هر ساله وزارت ارتباطات پروژه‌های برترین خود را به WSIS معرفی می‌کند و پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی می‌کند.

زاهدی ادامه داد: سال گذشته، در مجموعه‌ای از پروژه‌های پیشران، فناوری سکوی خدمات آموزشی را هم داشتیم که امیدواریم این بحث را هم به نتیجه برسانیم.

وی اضافه کرد: در دی ۱۴۰۰ در ارزیابی دولت الکترونیک رتبه وزارت علوم در بین ۲۰ وزارتخانه در حوزه ارزیابی ۱۹ بود. امسال هم رتبه وزارت علوم دو شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته