دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری و دولت آینده (۲۶)؛

لزوم حمایت جدی و عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت چهاردهم

لزوم حمایت جدی و عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت چهاردهم
رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان نوپا گفت: انتظار می‌رود که حمایت از دانش‌بنیان‌ها در دولت آینده به صورت جدی و عملی انجام شود.
کد خبر : 920572

محمدتقی اسفیدانی رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره انتظارات دانش‌بنیان‌ها از رئیس جمهور آینده گفت: اقتصاد جهان امروز با تکیه بر فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال توسعه است، رشد و توسعه دانش‌بنیان‌ها برای جهش تولید ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده حمایت‌ها از دانش‌بنیان‌ها در کشور از طریق تسهیلات است بیان کرد: دیده شده که برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها صورت می‌گیرد که این امر از یک سو برای پیشبرد اهداف شرکت خوب است، اما از سوی دیگر شرکت نوپا مقروض می‌شود.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان افزود: بیشتر انتظار می‌رود این حمایت‌ها به صورت خرید تضمینی محصولات و خدمات یا فراهم کردن کارگاه یا وسایل ضروری برای شرکت‌های نوپا مهیا کنند تا فعالان دانش‌بنیان بتوانند طرح‌های خود را که مراحل تحقیق و توسعه آنها هم طولانی و زمان بر است را به سرانجام برسانند.

وی اظهار کرد: درخواست داریم حمایت از دانش‌بنیان‌ها را تا جایی که شرکت به سودآوری نرسیده قطع نکنند.

اسفیدانی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته اند از هیچ تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند، ادامه داد: شرکت ما در طبقه شرکت‌های نوپا دیده شده، متاسفانه آنقدر ما را وارد هزارتوی بروکراسی اداری، مالی، بانکی برای دریافت تسهیلات حمایتی کردند، به‌رغم اینکه چندین بار اقدام کردیم، تاکنون نتوانسته‌ایم از این حمایت‌ها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها زیر بار پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها ن،می‌روند یادآور شد: متاسفانه با این اطاله زمانی که برای ما رخ داده، سرمایه گذارانی که به سمت ایده دانش‌بنیان ما می‌آمدند را نیز از دست دادیم.

وی گفت: متاسفانه در روند حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تسهیلات، فقط شرکت‌ها از سوی نهاد حمایتی به بانک‌ها معرفی می‌شوند ولی بانک‌ها از زیر این مسئله شانه خالی می‌کنند.

اسفیدانی یادآور شد: دانش‌بنیان‌ها نیازمند حمایت جدی و واقعی از سوی دولت آینده هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب