دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجزیه بیش از ۹۰ درصد آلاینده های خروجی اگزوز با مبدل نانوکاتالیستی ایرانی

تجزیه بیش از ۹۰ درصد آلاینده های خروجی اگزوز با مبدل نانوکاتالیستی ایرانی
یک شرکت دانش بنیان پیشتاز در صنعت نانو کاتالیست موفق به اخذ تاییدیه های معتبر بین المللی و مجوز تولید محصولات برای خودروسازی های بزرگ دنیا شده که بیش از ۹۰ درصد آلاینده های خروجی اگزوز را تجزیه می کند.
کد خبر : 931957

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این شرکت دانش بنیان با هدف دستیابی به دانش‌های نوین طراحی و تولید کاتالیست‌های خودرو در تولید مبدل‌های نانوکاتالیستی در ایران فعالیت دارد. این شرکت با بهره گیری از دانش و فناوری برای توسعه محصولات خود در قالب طراحی و تکوین انواع کاتالیست‌های خودرو و ارائه خدمات آزمایشگاهی فعال بوده و در این راستا موفق به اخذ تاییدیه‌های معتبر بین المللی و مجوز تولید محصولات برای خودروسازی‌های بزرگ دنیا شده است.

این شرکت از سال ١٣٨٣ با تولید انبوه نانوکاتالیست و مبدل‌های نانوکاتالیستی توانسته است از مهمترین تامین کننده‌های این قطعه در صنعت خودروسازی کشور باشد. مبدل‌های نانوکاتالیستی تولیدی این شرکت فناور، قطعاتی مصرفی هستند که در مسیر خروجی موتور تمام وسایل نقلیه قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد گاز‌های آلاینده حاصل از احتراق موتور را به گاز‌های بی خطر تبدیل می‌کنند. این محصولات نانویی از پوشش دهی یک هسته مرکزی با فلزات گرانبها ساخته شده است که این فلزات نقش اصلی را در کاهش آلاینده‌ها به عهده دارند.

هدف از به کارگیری یک نانوکاتالیست در خودرو، کاهش مقادیر هیدروکربن، مونوکسید کرین و اکسید‌های نیتروژن از گاز‌های خروجی اگزوز و تبدیل آنها به گاز‌های کم ضرر، دی اکسید کربن، نیتروژن و آب می‌باشد.

روغن سوزی موتور خودرو، عدم استفاده از سوخت مناسب جهت استفاده در وسیله نقلیه، عدم عملکرد صحیح سیستم سوخت رسانی و یا سیستم برق خودرو، استفاده از مکمل‌های سوختی غیر استاندارد، و صدمات ناشی از ضربات فیزیکی در تصادف به بدنه کاتالیست از جمله عوامل خرابی کاتالیست خودرو‌ها محسوب می‌شوند که به دلیل کیفیت بالا و استحکام و دوام بیشتر مبدل‌های نانوکاتالیستی، بازده و دوام این نانومحصولات نسبت به نمونه‌های معمولی بیشتر است.

این شرکت تاکنون توانسته است علاوه بر طراحی و توان تولید نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت خودرو کشور، سهم بسزایی در بازار یدکی این محصول نیز داشته باشد. طراحی و توسعه محصولات جدید، تولید دانش و فناوری نوین به منظور ارتقاء کیفیت محصولات جاری و بهینه سازی فرآیند تولید آن ها، این شرکت را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دانش بنیان کشور در صنعت نوین نانوکاتالیست‌های خودرو در ایران تبدیل کرده است.

کارخانه تولید این شرکت، یک کارخانه کاملا هوشمند است و همه مسیر را به اتکا دانش و فناوری پیش آمده است. این مجموعه با ۴۶۰ نفر نیروی انسانی متخصص، به تولید ۹۳ نوع محصول در حوزه نانوکاتالیست‌های خودرویی مشغول بوده و با ظرفیت سالانه تولید ۱۲ میلیون قطعه در تامین نیاز بازار داخلی و صادرات محصولات به بیش از پنج کشور جهان، نقش قابل توجهی در توسعه نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی برای خودرو‌ها داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب