دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید هیدروکمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا در کشور

تولید هیدروکمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا در کشور
متخصصان یک شرکت دانش بنیان ضمن تولید کمپرسور‌های رفت و برگشتی جهت تراکم طیف وسیعی از گاز‌ها در ظرفیت‌ها و فشار‌های مورد نیاز مشتریان موفق به تولید قطعات برند‌های مختلف کمپرسور‌های رفت و برگشتی و انجام خدمات اورهال تجهیزات فشرده سازی شدند.
کد خبر : 932097

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد افکن‌پور، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: کمپرسور‌ها به عنوان قلب صنایع مختلف شناخته می‌شوند که وظیفه فشرده کردن گاز را برعهده دارد. در این میان کمپرسور‌های رفت و برگشتی مهم‌ترین و پرکاربردترین آنها شناخته می‌شود. این کمپرسور‌ها در دو نوع هیدرولیکی و مکانیکی در دنیا عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش‌تر در شرکت ما نخستین هیدرو کمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا ساخته شد و برای اولین بار در ایران رونمایی شد. در حال حاضر برای افزایش سبد محصولات خود، موفق به ساخت اولین کمپرسور‌های رفت و برگشتی مکانیکی فشار بالای کاملا بومی با تمام استاندارد‌های روز دنیا پس از حدود ۱۰ ماه شده‌ایم.

افکن‌پور افزود: تمام دانش فنی ساخت این کمپرسور‌ها بومی سازی شده است و حتی حرکتی دورانی میل لنگ به وسیله شاتون‌ها به حرکت رفت و برگشتی تبدیل شده و به پیستون‌ها منتقل می‌شود و باعث رساندن گاز به فشار بالا می‌شود.

وی تاکید کرد: از این کمپرسور می‌توان برای فشرده سازی گاز‌های مختلف همچون هیدوژن، گاز طبیعی، اکسیژن، دی اکسید کربن، گاز فلر و ... استفاده کرد.

این فعال فناور با اشاره به ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد کمپرسور ساخته شده لرزش بسیار کمتر (حدود نصف) در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن است. با دستیابی به دانش و تکنولوژی ساخت این کمپرسور، شرکت قادر به ساخت انواع کمپرسور‌های رفت و برگشتی مکانیکی (خطی، W و V شکل) و همچنین هیدرو کمپرسور‌ها برای انواع گاز‌های مختلف تا فشار خروجی ۷۵۰ بار و دبی ۱۰۰۰ متر مکعب بر ساعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب