دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد تاکید کرد:

ضرورت تمرکز دانش‌بنیان‌های حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات بر نوآوری‌های بنیادی و کاربردی

ضرورت تمرکز دانش‌بنیان‌های حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات بر نوآوری‌های بنیادی و کاربردی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به ضرورت تمرکز دانش‌بنیان‌های حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات بر نوآوری‌های بنیادی و کاربردی تاکید کرد.
کد خبر : 932037

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با توجه به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار (KITEX ۲۰۲۴) در کیش گفت: هدف اصلی ما از حضور در این نمایشگاه، تسریع در تحقق چشم‌انداز ستاد در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات است.

وی افزود: ارتقای سطح اتصال‌پذیری کشور، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد یک اکوسیستم پویا در این حوزه اهداف این ستاد به شمار می رود، که امیدواریم با حضور در نمایشگاه‌های آینده و حمایت از کسب و کار‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم گام مهمی در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور برداریم.

کرباسی با اشاره به بازدید از نوآوری‌های ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌هایی مانند «اینترنت اشیا»، «امنیت سایبری»، «هوش مصنوعی» و...، بر پتانسیل بالای این فناوری‌ها در تحول صنایع مختلف تأکید کرد. 

وی افزود: نمایشگاه کیتکس فرصتی بود تا شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند و به دنبال رفع چالش‌های موجود در بازار باشند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات تصریح کرد: ستاد با انتشار فراخوانی که در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای نمایشگاه کیتکس منتشر کرد، اقداماتی از جمله تسهیلات مالی، تسهیل‌گری در فرآیند‌های اداری و ایجاد یک پاویون اختصاصی در نمایشگاه انجام دادیم تا بتوانیم از ایده‌های نوآورانه و توانمندی‌های این شرکت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با اشاره به همکاری ستاد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه، بر اهمیت این همکاری‌ها در موفقیت نمایشگاه کیتکس گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی و کارگروه‌های تخصصی، تلاش کردیم تا زمان برگزاری این نمایشگاه اقداماتی در حوزه فناوری و حمایت از شرکت‌ها به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم.

وی در پایان با تأکید بر نقش اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: به شرکت‌های دانش‌بنیان تحت حمایت ستاد توصیه می‌کنم که با توجه به پتانسیل بالای کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر روی نوآوری‌های بنیادی و کاربردی تمرکز کنند. این نوآوری‌ها باید به حل مشکلات واقعی جامعه کمک کرده و منجر به ایجاد محصولات و خدماتی با ارزش افزوده بالا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب