دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کشف ژنی که چاقی را فریب می‌دهد

کشف ژنی که چاقی را فریب می‌دهد
تحقیقی جدید نشان می‌دهد حذف یک ژن از بافت چربی می‌تواند کل بدن را فریب دهد تا بدون رژیم مرتب کالری بیشتری بسوزاند.
کد خبر : 931939

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پرس اسوسیشنز، PHD۲ ژنی است که نقشی مهم در تنظیم چربی سوزی دارد. این نوع از بافت درهوای سرد بدن را گرم نگه می‌داد.

محققان به رهبری دانشگاه ناتینگهام ترنت متوجه شده اند حذف این ژن از بافت چربی قهوه‌ای سبب می‌شود متابولیسم بدن سریع‌تر شود.

نتایج این تحقیق در ژورنال نیچر کامونیکیشنز منتشر شده و نشان می‌دهد با موش‌هایی بدون این ژن با وجود آنکه غذای بیشتری خورده بودند، ۶۰ درصد بیشتر از موش‌هایی با PHD۲ کالری سوزانده اند.

زویی میشایلیدو محقق دانشکده علم و فناوری ناتینگهام ترنت در این باره می‌گوید: یافته‌های مذکور راه را برای روش‌های نوین درمان چاقی، دیابت نوع ۲ و دیگر بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن هموار می‌کند.

به گفته اوکاهش تاثیرژن احتمالا رابطه بین اضافه وزن و دیابت نوع دوم را از بین ببرد. به عبارت دیگر این یافته‌ها برای افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری قرار دارند، بسیار مهم است.

هرچند این تحقیق در مراحل اولیه است و باید روی افراد بیشتری آزمایش شود، هدف گرفتن ژن PHD۲ با افزایش متابولیسم و بدون نیاز به رژیم‌های غذایی ادامه دار، استراتژی‌های جدیدی برای حفظ وزن کاهش یافته، فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاقی ژنو
ارسال نظر
قالیشویی ادیب