تدوین سرفصلهای آموزشی هوش مصنوعی کاربردی
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، زمینهسازی برای ارتقاء شناخت و دانش نخبگان و اساتید دانشگاهها و دانشجویان خلاق از این حوزه جدید، ایجاد فرصت بهرمندی از ظرفیتهای هوش مصنوعی کاربردی در رشتههای مختلف دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و آشنایی طیف گستردهای از دانشجویان با جدیدترین متدها و شیوههای روز دنیا در رشتههای مختلف، غنیسازی و بهروزرسانی برنامههای آموزشی دانشگاه با جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه هوش مصنوعی، اشتراک گذاری تخصص و تجارب اساتید بنام و متخصص در حوزه هوش مصنوعی و ایجاد مخزن پیکرههای دادگان داخلی مناسب الگوریتمهای هوش مصنوعی از جمله اهداف فراخوان تدوین سرفصلهای آموزشی هوش مصنوعی کاربردی است.
در این فراخوان که از اردیبهشت سال جاری آغاز شد، ضمن اطلاعرسانی عمومی با بیش از هزار دانشکده از دانشگاههای سراسر کشور مکاتبه و به دنبال آن، بیش از ۱۷۰ عنوان سرفصل از اساتید و اعضای هیات علمی در رشتههای مختلف دانشگاهی دریافت شد.
فرایند داوری بر اساس معیارهایی از قبیل نوآوری و کاربردی بودن سرفصلهای پیشنهادی، تقویت بنیانهای تحصیلی، بررسی انسجام و جامعیت سرفصلها، انطباق سرفصلها با آخرین پیشرفتهای هوش مصنوعی و نیز با درنظر گرفتن تجربیات اساتید و تیمهای همکار در صنعت و آموزش هوش مصنوعی و تامین دادگان بومی در حوزه تخصصی، در کمیتهای متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی انجام و در نهایت ۵۰ طرح برتر بر مبنای بالاترین امتیاز کسب شده به عنوان برگزیدگان فراخوان شناسایی شدند.
بر این اساس، در آیین تقدیر از برگزیدگان که در هفته جاری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری و مقاماتی از نهادهای ذیربط برگزار میشود، ضمن تقدیر از اساتید برتر مرحله اول این فراخوان، دستاوردها و چالشهای پیشروی آموزش هوش مصنوعی در کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/