دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک در جمع خبرنگاران :

خودروهای امداد در کنار پنج تونل شهری پایتخت مستقر شدند+ فیلم

خودروهای امداد در کنار پنج تونل شهری پایتخت مستقر شدند+ فیلم
حمید برادران گفت: باتوجه به اینکه فضای تونل بسته است و ایمنی شهروندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، این تصمیم اخذ شده تا خودروهای حادثه دیده شهروندان در اسرع وقت به خارج از تونل و نقطه امن منتقل شود.
کد خبر : 920308

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت در میان خبرنگاران با اعلام این مسئله که به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان هستیم گفت: در دوره جدید تصمیم بر این شد که با رویکرد نوین بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان در هنگام حادثه در تونل‌های شهری ارائه دهیم و به همین دلیل پنج تونل شهری را به تجهیزات امداد رسانی مستقل هماهنگ کردیم و هرکدام از این تونل‌ها در دو جهت حرکتی شبانه روزی هفت روز هفته فعال هستند و بدون هیچ هزینه‌ای خودرو‌های گرفتار در تونل را به خارج و محل ایمن هدایت خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه فضای تونل بسته است و ایمنی شهروندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، این تصمیم اخذ شده تا خودروهای حادثه دیده شهروندان در اسرع وقت به خارج از تونل و نقطه امن منتقل شود. البته شهروندان باید در جریان باشند که پیمانکار و گروه امدادرسانی ما مسئولیتی درخصوص انتقال خودروها به تعمیرگاه را ندارد و باتوجه به اهمیت حضور در آن نقطه، نمی‌تواند خودروی شهروندان را تا مسیر طولانی حمل و نقل کند.

برادران همچنین اضافه کرد: با استفاده از دوربین‌هایی که در تونل‌ها داریم، همکاران ما در مرکز کنترل به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته مشغول پایش دوربین‌های نظارتی هستند و اطلاع رسانی را به گروه‌های امداد در صورت توقف‌ها خواهند داشت. ولی مردم می‌توانند با سرشماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند، تونلی که در آن متوقف شدند یا حادثه‌ای که پیش آمده را گزارش کنند. کما اینکه مستقیما می‌توانند با اوپراتور ارتباط داشتنه باشند و نیاز‌های اورژانسی خود را مطرح کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این‌که به شهروندان توصیه می‌شود که نکات ایمنی را در هنگام توقف در داخل تونل‌ها رعایت کنند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی خودروی شهروندان در داخل تونل متوقف شد اگر امکان انتقال خودرو نسبت به خط اضطرار وجود داشت حتما نسبت به انتقال خودرویشان به خط اضطرار اقدام کرده و بعد از آن حتما سرنشین از داخل خودرو بیرون آمده و بر روی مسیر پیاده‌رویی که در کنار تونل است مستقر می‌شود و اگر امکان انتقال خودروی متوقف شده به لاین اضطرار وجود نداشت حتما فلاشرها و همچنین چراغ‌های چشمک‌زن روشن شود تا مابقی شهروندان از خرابی خودرو اطلاع یابند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان تصادفات و یا توقف‌ها در داخل تونل‌ها افزایش یافته یا نه اظهار کرد: روند وقایع و اتفاقات در داخل تونل‌ها نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته اما توقف خودروها در داخل تونل اثرات نامطلوبی بر روی شبکه معابر و معابر تونلی می‌گذارد، به گونه‌ای که باعث پس‌زدگی ترافیک و افزایش تعداد خودروهای متوقف شده می‌شود و بعضا به علت آشکارسازی توقف خودرو در تونل ممکن است حوادث ثانویه رخ دهد و هدف ما از ایجاد امداد تونل‌های شهری نیز کاهش این اختلالات است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امدادگران تونل‌های شهری ظرف پنج دقیقه به محل رسیده و در کمتر از ۱۵ دقیقه خودروی متوقف شده را به بیرون از تونل منتقل می‌کنند، گفت: در بروز حادثه مدیریت صحنه با پلیس است و این عزیزان نسبت به مدیریت صحنه حادثه اقدام خواهند کرد.

برادران در مورد میزان حوادث در تونل‌ها نیز با بیان این‌که میزان بروز حوادث به میزان تردد بستگی دارد، اظهار کرد: با توجه به حجم تردد که در تونل‌های نیایش و توحید بیشتر است میزان توقف‌ها نیز در این دو تونل بیشتر است اما به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۵۵ توقف در تونل‌ها ثبت می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت ترددی در هر تونل تصریح کرد: توان عبوری حداکثری هر لاین تونل‌ها ۱۴۰۰ عبور است که به طور متوسط حدودا ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تردد در هر لاین به صورت روزانه ثبت می‌شود.

برادران در ادامه بازدید خبرنگاران از مرکز کنترل تونل نیایش با تأکید بر اینکه براساس قوانینی عبور از خط اضطرار برای خودروها ممنوع است، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی از شهروندان برای عبور از ترافیک از خط اضطرار استفاده می‌کنند و این در حالی است که در حال رایزنی با پلیس هستیم که با پوشش ۱۰۰ درصدی نظارت تصویری این تونل‌ها همه این خودروها را رصد کنیم و البته دقت داشته باشید که پلاک خودروها به صورت هوشمند در خط اضطرار رصد می‌شود.  

وی در مورد پیشنهاد شناورسازی سرعت در تونل‌های شهری با تأکید بر این‌که سقف سرعت در نظر گرفته شده باید با استانداردهای ثبت شده همخوانی داشته باشد، اظهار کرد: سرعت حرکت در تونل‌های بدون شیب حداکثر ۸۰ است و در تونل‌هایی که شیب ۱۰ درصدی دارند و طول‌شان از یک کیلومتر بیشتر است سرعت، ۷۰ درصد نظر گرفته شده است و این در حالی است که شدت حادثه با افزایش سرعت در ارتباط است و با توجه به محصور بودن تونل و عدم امدادرسانی مطلوب در تونل نسبت به خیابان باید همه جوانب شناورسازی سرعت اندیشیده شود و زیرساخت‌های لازم نیز ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در خصوص ورود موتورسیکلت‌ها به تونل با تاکید بر این‌که ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌های شهری ممنوع است، گفت: پروژه‌ای را در تونل‌های شهری دنبال می‌کنیم و آن پوشش حداکثری نظارت دوربینی است و قبلا برای خودروها دوربین‌های خوانش از جلو اما حالا پلاک‌خوان از عقب نیز داریم و در حال به‌روزرسانی اطلاعات پلاک موتورسیکلت‌ها نیز هستیم اما دقت داشته باشید که این نظارت‌ها مانع حضور موتورسیکلت‌ها در داخل تونل‌ها نمی‌شود و تنها ابزار در این حوزه جریمه است.

صحبت‌های کامل مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک را در ادامه تماشا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته