دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

رونمایی از ۲۱ دستگاه موتورلانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رونمایی از ۲۱ دستگاه موتورلانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان اورژانس کشور ۲۱ دستگاه موتورلانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.
کد خبر : 917038

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم رونمایی از ۲۱ دستگاه موتورلانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توسعه مناسب زیرساخت ها و ناوگان سازمان اورژانس در دولت مردمی، تقویت بکارگیری موتورلانس های اورژانس را موجب افزایش سرعت خدمت رسانی به بیماران دانست و گفت: در اکثر ماموریت های اورژانس در حوادث غیرترافیکی، نیازی به انتقال بیماران وجود ندارد و استفاده از ظرفیت موتورلانس ها، بسیار موثر و راهگشاست. 

جعفر میعادفر نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به رویکرد مثبت دولت سیزدهم نسبت به توسعه سازمان اورژانس کشور، از خریداری 246 دستگاه موتورلانس در دولت مردمی و توزیع آن در کلانشهرها خبر داد.  

وی با بیان اینکه در دولت مردمی بیش از ٣۵۰ پایگاه اورژانس ١١۵ در کشور ساخته شد که بی نظیر است، افزود: در طول سه سال اخیر برای جذب سه هزار و ۵۴۰ نیروی جدید از مجموع ٢۵ هزار نفر کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز استخدام گرفتیم که معادل ١۵ درصد مجموع جذب‌های انجام شده بود.

رییس سازمان اورژانس کشور از برگزاری اولین کنگره علمی فوریت‌های پزشکی با بیش از ۵۰۰ مقاله و دو المپیاد علمی با حضور نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در مشهد و تبریز خبر داد و گفت: شهید آیت الله رییسی نگاه حمایتی به سازمان اورژانس کشور داشت. 

میعادفر تصریح کرد: با همکاری خیرین سلامت ۶۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده است. همچنین برای ورود ۵۰۰ دستگاه دیگر به ناوگان اورژانس کشور اقدام شده و در تلاش هستیم که تا پایان دولت سیزدهم ٣۰۰ دستگاه آن را فعال و ٢۰۰ دستگاه دیگر را هم تا شهریور وارد چرخه اورژانس پیش بیمارستانی کشور کنیم. 

گفتنی است در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس، از ۲۱ دستگاه موتورلانس با هزینه ای بیش از 9 میلیارد تومان رونمایی شد و این موتورلانس ها در سطح شهر مشهد به ‌ویژه معابر شلوغ و پرترافیک به‌کارگیری می‌شوند تا سرعت خدمت‌رسانی افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته