دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه‌ها در جهاد تبیین با روش‌های علمی، پیشرو هستند

دانشگاه‌ها در جهاد تبیین با روش‌های علمی، پیشرو هستند
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با جنگ شناختی دشمن جهاد تبیین و اقناع سازی جوانان با روش‌های علمی است که دانشگاه‌ها در این زمینه پیشرو هستند.
کد خبر : 919205

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت جشن عید سعید غدیرخم و تبیین اهمیت انتخابات و نقش مشارکت حداکثری در اقتدار و امنیت ملی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد به تشریح گزارش سالانه جامع اطلاعاتی آمریکا بر اساس چالش‌ها و آسیب‌های بررسی شده پرداخت.

وی با بیان اینکه این گزارش به صورت سالانه گردآوری می‌شود، عنوان کرد: بر اساس این گزارش جمهوری اسلامی ایران در اوایل پیروزی انقلاب بین تهدید‌های هشتم یا نهم ایالات متحده قرار داشت؛ اما در گزارش ۲۰۲۴، در شرایط حاضر ایران جزء سه تهدید اصلی برای آمریکا محسوب می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان عنوان کرد: در این گزارش آمده چین بلند پرواز؛ اما مضطرب، روسیه متخاصم و ایران کشوری بوده که سنت‌های دیرینه و سرآمدی آمریکا را به چالش می‌کشد؛ همچنین به چالش کشیده شدن آمریکا توسط این سه کشور و مواجهه آمریکا با نظم جهانی شکل گرفته مورد نظر گزارش است.

وی تمایل ایران برای حمله سایبری به کشور‌های قوی‌تر از خود در این حوزه و تلاش برای عملیات نفوذی سایبری ایران در انتخابات آمریکا از جمله چالش‌های مطرح شده برای آمریکا از جانب ایران بوده که در حوزه سایبری مطرح شده است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره بر اینکه فرصت‌های مغتنمی در آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، بیان کرد: این استان در حوزه‌های امنیتی نیز چالش‌هایی دارد؛ اما دستگاه‌های امنیتی استان همواره حفاظت از کیان ایران اسلامی و عمل به عنوان مرزبان امنیتی کشور را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر با عناصر صهیونیستی از مبدا تهدید در حال مبارزه هستیم، افزود: در سال ۱۴۰۱ اتفاق‌های ناگوار زیادی رخ داد؛ اما با عنایت پرودگار متعال، معجزه‌ای در حوزه امنیتی رخ داد که جمهوری اسلامی ایران همچنان استوار در حال حرکت است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به عملیات وعده صادق و حمله کشورمان به صورت مستقیم به رژیم صهیونیستی تشریح کرد: شاید کسی باور نمی‌کرد کشوری توانایی حمله مستقیم به رژیم صهیونیستی را داشته باشد و به اذعان بایدن اگر آمریکا به رژیم صهیونیستی کمک نمی‌کرد، اسرائیل در آستانه نابودی قرار می‌گرفت.

وی با بیان راهبرد دشمن درباره جنگ شناختی و تلاش برای گزارش وارونه درباره وقایع گفت: نقش دانشگاه‌ها و استادان درباره جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری بیش از سایر نهاد‌ها بوده و در این زمینه نقش بسزایی دارند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به تحرکات دشمن در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دشمنان به دنبال انشقاق در فضای مجازی بوده و از طریق برنامه ریزی‌هایی که در این حوزه داشته، سعی در ایجاد اختلاف و تردید در میان مردم دارند.

وی استادان را یکی از مؤلفه‌ها و اشخاصی که در بحث انتخابات محل رجوع مردم هستند دانست و خواستار روشنگری و تبیین حقایق به جوانان در کلاس‌های درس شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دانشگاه نقش مهمی در ایجاد شعور انتخاباتی و رأی آگاهانه مردم خواهد داشت، افزود: مشارکت آگاهانه در انتخابات، بسیار حائز اهمیت بوده و دانشگاه نهادی است که می‌تواند به عنوان پیشرو در این امر و یک الگوی جدید، علاوه بر شور انتخاباتی بر شعور انتخاباتی نیز بیفزاید و قطعا افزایش رأی آگاهانه مردم، افزایش مشارکت را نیز در پی خواهد داشت.

وی با اشاره بر گستردگی دانشگاه و ساختار شبکه‌ای آن در سراسر کشور، نقش این نهاد را در ایجاد محیطی برای گفتگو و تضارب آرا حائز اهمیت دانست و ادامه داد: ایجاد صفحات مجازی فیک برای ایجاد اختلاف و تنش در میان مردم و تلاش برای نا امن کردن کشور همچنین تلاش برای القای تقلب در انتخابات برای تلخ کردن شیرینی حضور حداکثری مردم در انتخابات از برنامه‌های دشمنان بوده که با بیداری مردم خنثی می‌شوند.

وی مطرح کرد: حضور حداکثری اقتدار ملی ماست و قدرت ما به حضور مردم و پشتیبانی مردمی بودن نظام است. امیدواریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، فضای توسعه در کشور را گسترش دهیم و به منویات مقام معظم رهبری درباره انتخابات دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته