دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 11:39
در جاکارتا؛

مواضع ایران در اجلاس اتحادیه آ.سه.آن تشریح شد

مواضع ایران در اجلاس اتحادیه آ.سه.آن تشریح شد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست کشورهای عضو معاهده مودت آسه آن ابراز امیدواری کرد همکاری کشورهای آسه آن و دیگر کشورها منجر به گسترش صلح در منطقه و جهان به خصوص فلسطین اشغالی گردد.
کد خبر : 919045

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست کشور‌های عضو معاهده مودت آسه آن شرکت کرد.

در این نشست که به ابتکار کشور لائوس به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا در تاریخ ۶ تیرماه در مقر آسه آن در جاکارتا برگزار گردید، سفیر کشورمان به بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آسه آن و پیمان مودت پرداخت.

سفیر کشورمان با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی به آسه آن تاکید کرد: هر چند روند الحاق به پیمان TAC در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ طی شده است، اما با روی کار آمدن دولت شهید رئیسی، رابطه با آسه آن مورد تاکید دولت شهید رئیسی و وزیر خارجه شهید بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود در نشست ابراز امیدواری نمود همکاری کشور‌های آسه آن و دیگر کشور‌ها منجر به گسترش صلح در منطقه و جهان به خصوص فلسطین اشغالی گردد.

به گزارش آنا؛ شهید رئیسی ضمن پیگیری سیاست همسایگی، رابطه با دولت‌های شرقی و نهاد‌های بین المللی را مد نظر قرار داده بود، از این رو در سال ۱۴۰۲ رئیس جمهور شهید به اندونزی سفر کرد و علاوه بر ملاقات با همتای خود، با دبیرکل آسه آن نیز ملاقات نمود.

در همین سال وزیر خارجه شهید نیز طی نامه‌ای به دبیرکل آسه آن خواستار ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی به عنوان شریک گفت‌وگوی بخشی اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا شد.

سفارت جمهوری اسلامی در جاکارتا، از سال قبل این هدف را در دستور کار قرار داده و این موضوع مراحل اداری خود را طی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته