دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی‌پور تشریح کرد؛

شاخص‌های نامزد اصلح ریاست‌جمهوری از منظر مقام معظم رهبری

شاخص‌های نامزد اصلح ریاست‌جمهوری از منظر مقام معظم رهبری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو، شاخص‌های نامزد اصلح ریاست‌جمهوری از منظر مقام معظم رهبری را تشریح کرد.
کد خبر : 918935

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی با موضوع «انتخاب اصلح» با حضور صدرا علی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو، استادان، کارکنان و دانشجویان در واحد ماکو برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو بیان کرد: پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «من استعمل عاملا من المسلمین و هو یعلم أن فیهم آولی بذلک منه و أعلم بکتاب الله وسنة نبیه فقد خان الله و رسوله و جمیع المسلمین». هرکس از مسلمانان عاملی (کارگزاری را بر سر کار بیاورد و به او مسئولیت بدهد) در حالی که می‌داند در بین مسلمانان فردی وجود دارد که او برای این کار سزاوارتر است و به کتاب و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آشناتر است، آن کس به خدا و رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم و جمیع مسلمانان خیانت کرده است.»

علی‌پور عنوان کرد: برای انتخاب اصلح باید شاخص‌هایی را مدنظر قرار بدهیم که باید شامل گذشته، حال و آینده فرد موردنظر باشد.

وی متذکر شد: براساس سخنان امام علی علیه‌السلام متخصص و کارآیی اجرایی در مسئولان و کارگزاران حکومت، به تنهایی کافی نیست، بلکه لازم است کارگزاران دارای بینش و آگاهی سیاسی باشند تا مغلوب و فریفته دیگران به‌خصوص دشمنان نشوند و در اداره امور کشور، و رتق و فتق امور مردم فریب نخورده و بتوانند جامعه اسلامی را به بالاترین درجه کمال برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو درباره شاخص‌های یک انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات مختلف به برخی از این شاخص‌ها اشاره کرده‌اند که می‌تواند الگویی برای انتخاب اصلح و نماینده تراز انقلاب اسلامی باشد.

برای رأی‌دهی به کارنامه نامزدهای ریاست‌جمهوری توجه کنیم

علی‌پور یادآور شد: برخی از این شاخص‌ها عبارتند از «مؤمن، با تقوا و متوکل به خدا، ساده‌زیست و دوری از اشرافی‌گری، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد، ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم، صادق و رو راست (با مردم)، پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی، بصیر، دارای برنامه، خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و آشنا با نیاز‌های جامعه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، دارای تجربه و آشنا با ساختار‌های مدیریتی کشور، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگزار مردم دانستن، استکبارستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشار‌های دشمن، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرز‌ها». همچنین استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح (خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی) که بار‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است.

وی با اشاره به تأیید ۶ نامزد ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان خاطرنشان کرد برای انتخاب اصلح از بین ۶ نامزد باید به کارنامه و عملکرد گذشته، حال آنها توجه داشت و باید دید چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات مردم دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو از دانشگاهیان درخواست کرد که برای انتخاب اصلح، به سخنان نامزد‌های ریاست جمهوری در مناظره‌ها توجه ویژه داشته باشند تا ببینند آیا توان انجام وعده‌هایی که می‌دهند دارند یا خیر؟

علی‌پور اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع در کشور، مشارکت حداکثری در انتخابات و حضور حداکثر مردم به‌خصوص قشر دانشگاهی در پای صندوق رأی است و مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات مهم‌ترین راهبرد انتخاباتی کشور در شرایط کنونی است، در حالی که دشمن تلاش می‌کرد جایگاه مردمی نظام اسلامی را خدشه‌دار کند و در عین حال مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را تضعیف کند.

وی افزود: از این رو حضور پررنگ مردم در انتخابات خط بطلانی بر تمام پروژه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو تأکید کرد که همه به‌خصوص دانشگاهیان تکلیف شرعی دارند که در این انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و با مطالعه و تحقیق نامزد به نامزد اصلح خود که مطابق با معیار‌های مقام معظم رهبری درباره نامزد اصلح فرمودند رأی دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته