دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صاحبان صنعت با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور مؤثر هستند

صاحبان صنعت با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور مؤثر هستند
فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: صاحبان صنایع، تولید و اصناف با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور منشأ اثر بوده و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
کد خبر : 918796

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در همایش روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران برتر شهرستان خوی اظهار کرد: صاحبان صنایع، تولید و اصناف به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد در گردش چرخ تولید و استقلال اقتصادی کشور با تأمین نیاز‌های داخلی و یا در عرصه صادرات با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور منشأ اثر بوده و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: امروز هم‌افزایی و عزم جدی بین مسئولان شهرستان در رفع موانع تولید و تسهیلگری امور صاحبان صنایع و کسب‌وکار‌ها وجود دارد، تمام‌قد حامی و پشتیبان بخش تولید شهرستان هستیم و در این راستا با برگزاری جلسات و تلاش‌های صورت گرفته، هفت واحد تولیدی راکد شهرستان در سال گذشته به چرخه تولید برگشتند.

تعامل دوجانبه کارآمد و پویا بین صنعت و دانشگاه نگرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه با وجود نقش مهمی که در رفع نیاز‌ها و حل مشکلات صنایع و کسب‌وکار‌ها و اشتغال دانش‌آموختگان دارد در سنوات گذشته مغفول مانده و تعامل دوجانبه کارآمد و پویا بین این دو شکل نگرفته است.

رضا عبدالله‌زاده با اشاره به اجرای طرح پویش و رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم علاوه بر آموزش و پژوهش، چگونگی بهره‌برداری از دانش، کارآفرینی و توسعه اقتصادی فعالانه نیز به کارکرد‌های دانشگاه آزاد افزوده شده و بر این اساس این دانشگاه از نظام آموزشی تک‌بعدی به نظام پلتفرمی تبدیل شده که در آن دانشجو با تخصص و مهارت به بازار کسب‌وکار و صنعت ملحق می‌شود.

لزوم توجه به اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز با اشاره بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد: در ۲۵ سال اخیر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و مفاهیم آن تأکید دارند. یعنی اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر که در آن به استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور از فضای کسب‌وکار، موانع تولید، موهبت‌های طبیعی کشور و سهم و جایگاه ما از بازار جهانی باید توجه شود.

صابر پرنیان با بیان جایگاه تمدنی خوی و ظرفیت‌های اقتصادی آن اضافه کرد: در حوزه کسب‌وکار در ۵۰ سال اخیر تراز تجاری کشور منفی بوده به عبارت دیگر واردات بیش از صادرات بوده؛ بنابراین باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه برای ایجاد خیز بلند در تولید ثروت و ارزش‌افزوده با محور مردم و بخش خصوصی استفاده کنیم و در این راه دستگاه‌های متولی بسترساز و تسهیلگر هستند.

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم که به همت اداره صنعت، معدن و تجارت خوی و مدیریت شهرک صنعتی خوی برگزار شد از صنعتگران برتر خوی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته