دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلامت و دولت آینده (۱۱)

درخواست پرستاران از دولت چهاردهم چیست؟

درخواست پرستاران از دولت چهاردهم چیست؟
معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: توجه ویژه دولت چهاردهم به پرستاران دغدغه اصلی نظام سلامت است.
کد خبر : 918662

مسعود فاطمی معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر لزوم اهمیت دادن نامزدهای ریاست جمهوری به حوزه سلامت اظهار کرد: تاکید ویژه سازمان نظام پرستاری کشور این است که مشارکت پرشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را شاهد باشیم و مردم شریف کشورمان در این انتخابات شرکت کنند و این موضوع مسئله بسیار مهمی است، اما نکته حائز اهمیت این است که  انتظار می رود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نگاه ویژه‌ای به جامعه پرستاری کشور داشته باشند.

وی افزود: جامعه پرستاری کشور قشر بزرگی از نظام سلامت هستند و انتظار می رود مسائل مربوط به این قشر دنبال و در مورد آن بحث شود.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: جامعه پرستاری کشور ضریب نفوذ اجتماعی بالایی دارند و می توانند نقش موثری در کشور داشته باشند، از سوی دیگر انتظار می رود دولت چهاردهم حتما در کنار همه مسائل نظام سلامت در‌حوزه تخصصی جامعه پرستاری عدالت به خوبی اجرا و مطالبات بر زمین مانده و خواسته های مهم جامعه پرستاری اعمال شود.

فاطمی تاکید کرد: استخدام پرستاران و تبدیل وضعیت بسیاری از پرستاران از جمله موضوعاتی است که انتظار می رود رئیس جمهور بعدی نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: توجه ویژه به دانشجویان پرستاری و از سوی دیگر تربیت پرستاران جوان در حوزه سلامت نقش بسیار مهمی در نظام سلامت کشور دارد، لذا دولت بعدی باید برنامه های دقیقی در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد: مهاجرت پرستاران یکی دیگر از دغدغه های مهم نظام سلامت است که باید دولت بعدی برای این موضوع تدبیری داشته باشد، بسیاری از پرستاران با توجه به حقوق کم و‌ مشکلات موجود تصمیم به مهاجرت می‌گیرند که این موضوع می تواند با برنامه ریزی دقیق از سوی دولت بعدی مورد توجه به حداقل برسد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته