دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 16:45

استادان اهمیت انتخابات را به دانشجویان تبیین کنند

استادان اهمیت انتخابات را به دانشجویان تبیین کنند
فرماده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان گفت: دانشگاه و استادان باید نسبت به آگاه‌سازی و تبیین اهمیت انتخابات به قشر آگاه و فرهیخته دانشجویان وارد عمل شوند
کد خبر : 918013

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی دانشگاه، خانه گفتگو به مناسبت گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با همکاری بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

شیرزاد نادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در این نشست اظهار کرد: شهید چمران به‌عنوان دانشمند تمام‌عیار در عرصه‌های مختلف دفاعی نقش‌آفرینی کرد و ازجمله کسانی بود که همواره در خط مقدم جهاد و مبارزه حضور داشته است.

وی هدف از برگزاری این نشست را حضور آگاهانه و مشارکت استادان بسیجی در برنامه‌های مناسبتی به‌ویژه رویداد مهم انتخابات پیش رو دانست و افزود: همه تلاش دشمن بر این است که انتخابات پیش رو انتخابات کم‌رمق باشد تا بتواند از آن سوءاستفاده کند.

تشریح فعالیت‌های بسیج اساتید

مسئول بسیج اساتید و عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان نیز گفت: شهید چمران در زمان جنگ فرمانده تمام‌عیار، مقتدر و در دانشگاه استاد برجسته و فرهیخته بود.

محمدمهدی مجلسی آذر با اشاره به فعالیت بسیج اساتید اضافه کرد: تحقق دانشگاه اسلامی، اشاعه تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها، زمینه‌سازی بستر مناسب برای تولید علم، کمک و مشارکت در تأمین نیاز‌های تحقیقاتی کشور که در بیانات رهبر انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته در فعالیت‌های بسیج اساتید وجود دارد.

استادان اهمیت انتخابات را به دانشجویان تبیین کنند

فرماده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان نیز با بیان شخصیت بزرگ شهید چمران عنوان کرد: شهید چمران روح با عظمت و بزرگی داشت که در اوج شرایط سخت جنگ، به یاد خدا و انبیاء بود، هیچ‌وقت یاد خدا را فراموش نمی‌کرد، اقدامات مهم و بزرگی که آن زمان در لبان انجام داده بود تا به امروز ماندگار است

سهراب سعیدی از شهدای خدمت و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی به نیکی یادکرد و ادامه داد: دشمن از طریق رسانه‌های خود در حال هجمه به انتخابات پیش رو بوده و وظیفه ما این است که دستاورد‌های این انقلاب را تبیین کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه ۱۴۰۳ مطرح کرد: استادان نقش بسیار مؤثری در این انتخابات دارند و بهترین و مؤثرترین راه برای اینکه استادان دانشگاه بتوانند نقش خود را ایفا کنند تأکید بر اهمیت حضور جوانان در تعیین سرنوشت خود و جامعه است.  با توجه به موقعیت کشور و نقش کلیدی آن در منطقه و تمام جهان، مردم می‌توانند با مشارکت حداکثری در انتخابات این نقش مؤثر را برجسته‌تر کنند.

سعیدی توضیح داد: بدون تردید دانشگاه و استادان باید نسبت به آگاه‌سازی و تبیین اهمیت انتخابات به قشر آگاه و فرهیخته دانشجویان وارد عمل شوند و این آگاه‌سازی نه تنها نسبت به برگزاری پرشور انتخابات تأثیر دارد؛ بلکه زمینه‌های لازم و کافی برای انتخاب اصلح نیز برای اقشار مختلف جامعه فراهم می‌شود. جامعه دانشگاهی باید در معرفی فردی اصلح که بتواند راه شهید جمهور را ادامه دهد به مردم کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته