دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 00:04
ایران فناور در دولت آینده؛ (۱۸)

رئیس‌جمهور آینده نباید مدیریت پشت میزی داشته باشد

رئیس‌جمهور آینده نباید مدیریت پشت میزی داشته باشد
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: رئیس جمهور بعدی نباید مدیریت پشت میزی داشته باشد و مانند شهید رئیسی وارد میدان شود و برای مردم کار کند.
کد خبر : 917906

حجت‌الاسلام محمد امیری‌قوام معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با توجه به انتخابات ریایست جمهوری چهاردهم، انتظارات و مطالبات جامعه دانشگاهی و علم و فناوری را از رئیس جمهور جدید برشمرد و اظهار کرد: رئیس جمهور بعدی نباید مدیریت پشت‌میزی داشته باشد و باید مانند شهید رئیسی وارد میدان شود و برای مردم کار کند.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی از شخصیت‌های ممتازی بودند که به تعبیر مقام معظم رهبری از بهترین عناصر زیر آسمان زمان ما به شمار می‌آمدند، اظهار کرد: ایشان به نحوی رفتار کرد و به‌عنوان مسئول به وظیفه خود عمل کرد که وقتی از این دنیا رفت، با سربلندی رفت و رفتن قشنگی برای خود رقم زد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان یادآور شد: قطعاً منش آیت‌الله رئیسی و نوع حکومتداری ایشان آنقدر ویژگی برجسته داشت که نتیجه‌اش آن شد تا میلیون‌ها نفر مردم در شهر‌های مختلف برای تشییع پیکیر ایشان آمدند که حتی مقامات کشور‌های مختلف نیز در این مراسم حضور یافتند و با رفتن این شهید در بسیاری از کشور‌های دنیا نیز اعلام عزای عمومی اعلام شد.

منش آیت‌الله شهید رئیسی در رعایت حریم اخلاق نمونه بود

امیری‌قوام با اشاره به اینکه منش آیت‌الله شهید رئیسی در مردمداری و رعایت حریم اخلاق نمونه بود، ادامه داد: ایشان حتی وقتی تحت شدیدترین تحریم‌ها و توهین‌ها قرار گرفتند، دیدیم که چقدر با متانت حریم اخلاق را زیرپا نگذاشتند و به خوبی در صحنه حاضر شدند و کنار مردم تلاش کردند مشکلات را به خوبی بشناسند و راه‌حل‌هایی را پیدا کرده و آن را عملیاتی کنند که نتیجه‌اش این شد که محبوب دل‌ها شود.

وی با بیان اینکه شخصیت‌هایی مانند شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت‌الله بهشتی و شهید رجایی وقتی در دوره‌ای بروز و ظهور می‌یابند توقع مردم را از فردی که به جای آنها عهده‌دار مسئولیت خواهد شد را بالا می‌برند، ادامه داد: آیت‌الله رئیسی با عملکرد خوب خود موجب شد بسیاری از مردم توقعشان این باشد که رئیس جمهور بعدی همه ویژگی‌های مثبت ایشان را داشته باشد و اگر بهتر نباشد حداقل در سطح ایشان باشد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه مردمی بودن شهید رئیسی، اخلاق‌مداری، حضور مداوم در تمام صحنه‌ها زبانزد است، افزود: رئیس جمهور بعدی باید مدیریت پشت میزی نداشته باشد و وارد میدان شود و مشکلات را شناسایی و برای آنها راه‌حل پیدا کند و از همه مهم‌تر برای رضای خدا و با اخلاص کار کند.

امیری‌قوام با اشاره به اینکه سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بار‌ها از زبان مقام معظم رهبری تکرار شده که از اصول سیاست‌گذاری امام خمینی(ره) بود، یعنی سیاست‌ها و تدابیر ایشان به گونه‌ای بود که عزت اسلام، مسلمین و مردم را داشت و در نهایت در حد اعلی حفظ شود، متذکر شد: شهید رئیسی حکیمانه رفتار کرد و با حکمت و درایت خود تلاش کرد در سخت‌ترین بحران‌ها هم مصلحت مردم و مسلمین و حرف خداوند را معیار قرار دهد.

وی تشریح کرد: رئیس جمهور بعدی نباید مقابل ظلم در کشور و اقصی نقاط دنیا سکوت کند، در نتیجه باید موضع‌گیری قاطعانه داشته باشد و هرآنچه ائمه اطهار علیهم‌السلام عمل کرده بودند را الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته