دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 08:35
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

استقلال خوزستان؛ فرار دقیقه نودی و لذتبخش قهرمان یک دوره لیگ

استقلال خوزستان؛ فرار دقیقه نودی و لذتبخش قهرمان یک دوره لیگ
استقلال خوزستان در هفته انتهایی بیست و سومین دوره لیگ برتر، جواز بقا در سطح اول فوتبال ایران را کسب کرد.
کد خبر : 917774

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استقلال خوزستان در فصلی توانست در لیگ برتر ماندگار شود که تا هفته پایانی در منطقه سقوط قرار داشت، اما در نهایت توانست در سطح اول فوتبال ایران خود را حفظ کند.

آبی‌های خوزستان که یک دوره فاتح لیگ برتر شده‌اند، در بیست و سومین دوره این رقابت‌ها با سرمربیگری سیروس پورموسوی نمایش عجیبی داشتند. آنها در اولین بازی برابر شمس آذر به تساوی رسیدند و پس از آن ۶ شکست متوالی را متحمل شدند. در ادامه سه تساوی یک بر یک داشتند و سپس دو بازی بعدی را هم با شکست سپری کردند تا از ۱۲ بازی تنها ۴ امتیاز کسب کرده باشند. برخلاف انتظار همگان این تیم توانست برابر پرسپولیس در اهواز به تساوی برسد و در هفته چهاردهم اولین پیروزی فصل خود را مقابل مس رفسنجان جشن گرفت و در آخرین بازی دور رفت به هوادار باخت تا با ۸ امتیاز تیم قعرنشین نیم فصل اول لیگ برتر باشد.

با وجود نتایج ضعیف استقلال خوزستان در نیم فصل اول، مدیریت باشگاه از پورموسوی حمایت کرد و از حداکثر اجازه‌ای که برای جذب بازیکنان در نقل و انتقالات زمستانی وجود داشت، نهایت استفاده را برد و سه بازیکن خارجی را جذب کرد. آبی‌های خوزستان نتایج به مراتب بهتری را هفته‌های ابتدایی دور برگشت کسب کردند و از ۱۱ بازی ۱۴ امتیاز گرفتند تا در فاصله ۴ هفته تا پایان مسابقات با ۲۲ امتیاز امید زیادی به بقا داشته باشند، اما دو شکست برابر نساجی مازندران که با این تیم برای بقا تلاش می‌کرد و پرسپولیس که در کورس قهرمانی بود، خطر سقوط شاگردان پورموسوی را به شدت افزایش داد تا جایی که این تیم باید در دو بازی پایانی لیگ برنده و امیدوار به این می‌شد که دیگر تیم‌های در خطر سقوط ناکام باشند.

استقلال خوزستان در هفته ما قبل پایانی همانند دور رفت مس رفسنجان را مغلوب کرد و در هفته پایانی برابر هوادار که در هفته‌های آخر برابر تمامی رقبا شکست خورده بود به پیروزی دست یافت تا با توجه به افت عجیب پیکان، بالاتر از این تیم قرار بگیرد. آبی‌پوشان خوزستان با ۲۸ امتیاز در لیگ برتر ماندند و اگر پیکان امتیازی برابر با این تیم داشت به خاطر برتری در دو بازی رفت و برگشت در لیگ برتر می‌ماند.  

تیم سیروس پورموسوی در اولین دیدار خود در جام حذفی مغلوب هوادار شد و در مرحله یک شانزدهم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. پورموسوی هم در پایان فصل از سمت خود استعفا کرد که با موافقت باشگاه استقلال خوزستان مواجه شد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته