دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1403 - 09:14
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم؛

نساجی مازندران؛ سال سخت در اولین تجربه آسیایی/ بقای امید شهر خسته دوباره با ساکت

نساجی مازندران؛ سال سخت در اولین تجربه آسیایی  بقای امید شهر خسته دوباره با ساکت
نساجی مازندران در فصلی توانست در لیگ برتر بماند که خطر سقوط را به شدت حس کرد.
کد خبر : 917509

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نساجی مازندران در بیست و سومین دوره لیگ برتر توانست خود را در سطح اول فوتبال ایران حفظ کند، اما تغییراتی که در کادرفنی این تیم و در سمت سرمربی رخ داد، فراتر از حد انتظار بود.

سید مهدی رحمتی که در بیست و دومین دوره لیگ برتر با آلومینیوم اراک در رده هشتم قرار گرفته و فصل پیش از آن با آلومینیوم فینالیست جام حذفی شده بود، در حالی سرمربی نساجی شد که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نماینده کشورمان بود. فشار مضاعفی که این مسابقات داشت شرایط را برای نساجی سخت کرد. نساجی در گروهی بود که تیم‌های آماده الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان حضور داشتند. نساجی که اولین حضور آسیایی خود را تجربه می‌کرد از لیگ قهرمانان حذف شد و رحمتی هم در پایان هفته سیزدهم با شکست ۴ بر صفر مقابل استقلال، از سمت خود استعفا کرد آن هم در شرایطی که نساجی ۹ امتیازی بود.

بلافاصله مدیریت باشگاه لوکاس آلکاراز را به عنوان جانشین رحمتی معرفی کرد، اما سرمربی اسپانیایی از هفته چهاردهم تا هفدهم تنها ۲ امتیاز گرفت و وداعی زودهنگام با این تیم داشت. البته آلکاراز در فاصله جام ملت های آسیا فرصتی 45 روزه برای آماده سازی این تیم داشت ولی تحت هدایت وی نساجی در پایان نیم فصل اول با ۱۰ امتیاز در رتبه پانزدهم ایستاد و در زمان جدایی آلکاراز هم ۱۱ امتیازی بود. مدیران باشگاه در نهایت ساکت الهامی را که توانسته بود این تیم را قهرمان جام حذفی کند و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، به عنوان سرمربی انتخاب کردند. الهامی در نیم فصل اول نتایج ضعیفی با مس رفسنجان گرفته بود، اما بار دیگر با اعتماد مدیران نساجی مواجه شد.

نساجی از هفته هجدهم با هدایت الهامی به مصاف حریفان رفت و در ۶ بازی ابتدایی با سومین سرمربی فصل خود تنها ۵ امتیاز گرفت تا کماکان یکی از مدعیان جدی سقوط به لیگ دسته اول باشد.حضور الهامی در همان ابتدا حواشی داشت و این مربی بعد از باخت سنگین تیمش به گل گهر سیرجان بازیکنان نساجی را به تهران آورد و زیر بارش برف آنها را جریمه کرد. همین شوک الهامی باعث شد تا بازیکنان این تیم کمی به خود بیایند. این تیم در پایان هفته بیست و سوم با ۲۳ امتیاز پانزدهم بود و برای بقا نیاز به بیش از ۱۱ امتیاز از ۷ بازی داشت تا لیگ برتری بماند که البته با بردهای مهم مقابل استقلال خوزستان و ذوب آهن و شمس آذر این اتفاق از سوی شاگردان الهامی رقم خورد و نساجی توانست ۱۳ امتیاز از بازی‌های باقیمانده کسب کند تا ۲۹ امتیازی شود و به دسته پایین‌تر نرود. جالب اینکه بازی هفته آخر جنبه تشریفاتی داشت و نتیجه آن تاثیری در سقوط یا بقای نساجی نداشت.  

نماینده مازندران در جام حذفی هم خیلی زود غزل خداحافظی را خواند و در همان بازی اول در خانه با هدایت آلکاراز برابر آلومینیوم اراک شکست خورد تا به مرحله یک هشتم نهایی هم صعود نکند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته