دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زائران عرفات را به سمت مشعرالحرام ترک می‌کنند

زائران عرفات را به سمت مشعرالحرام ترک می‌کنند
پس از یک روز دلدادگی با معبود هستی، بیش از ۸۷ هزار زائر ایرانی همگام با زائران دیگر کشور‌های جهان صحرای عرفات را به سوی مشعرالحرام ترک می‌کنند.
کد خبر : 917296

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران ایرانی با غروب افتاب و رسیدن به وقت نماز مغرب درحال اعزام به  مشعرالحرام هستند.

با تدابیر پیش بینی شده و امکاناتی که سازمان حج وزیارت فراهم کرده است امسال نیز همانند سال های گذشته، انتقال زائران از عرفات به مشعرالحرام با اتوبوس های نقل ترددی انجام می‌شود. این اتوبوس‌ها زائران ایرانی را در چند مرحله از عرفات به مشعرالحرام منتقل می کنند.

استفاده از نقل ترددی و با تدابیر اندیشیده شده در مرحله اول  انتقال بانوان و زائران وقوف اضطراری به مشعر و سپس منی درحال انجام است.در ادامه  بقیه زائران نیز به مشعرالحرام  منتقل می شوند. این اقدام به کاهش مشکلات انتقال زائران و ترافیک‌های طولانی منجر شده است و زائران ایرانی این مسیرها را با دغدغه کمتر و سریعتر طی می کنند. 

تکاپو و تلاش برای رسیدن به مشعرالحرام ، همراه با سیل جمعیتی که در مکانی مشخص گردهم می مانند ، یکی از زیباترین و بیاد ماندنی ترین لحظاتی است که انسان در عمر خود می‌تواند تجربه کند. حاجی باید شب را در صحرایی بدون چادر و زیرانداز تا صبح بگذراند و ضمن دعا و نیایش  ذکر پروردگار بر دل و زبانش جاری باشد. 

حجاج  میان اذان صبح تا طلوع آفتاب را در مشعر می‌مانند و هنگام طلوع آفتاب ، با پای پیاده ویا سوار بر وسایل نقلیه با گذر از مسیر 5 / 2 کیلومتری مشعر ، به وادی (کم‌عرض) محسِّر می‌رسند واز آنجا وارد منی می‌شوند. 

برای آگاهی زائران ابتدای عرفات، انتهای عرفات ، ابتدای مزدلفه ، انتهای مزدلفه و ابتدای منی با تابلوهای بزرگی مشخص شده است. 

زائران کاروان‌های ایرانی پس از رسیدن به منی ، به چادرها برده  و آماده می‌شوند طبق برنامه و جدول زمانبندی شده عازم رمی جمرات ‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته