دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقتصاد و دولت آینده/۲۱

خط تولید تعطیلی ندارد؛ دولت چهاردهم دو اهرم توسعه‌ تکنولوژی را بشناسد

خط تولید تعطیلی ندارد؛ دولت چهاردهم دو اهرم توسعه‌ تکنولوژی را بشناسد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران گفت: ساخت تکنولوژی توسط دانش بنیان‌ها و واردات قطعات، دو اهرم توسعه‌ای این صنعت هستند. دولت چهاردهم باید علاوه بر حمایت کار دانش بنیانی برای توسعه تکنولوژی، باید مسیر‌های واردات برای رفع نیاز فوری صنعت را نیز در دستور کار داشته باشد، چرا که خط تولید تعطیلی ندارد.
کد خبر : 917210

احسان ظفری، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی علم و فناوری آنا، در خصوص مطالبات این تولیدکنندگان از رئیس جمهور آینده گفت: امیدواریم که رئیس جمهور آینده توجه ویژه‌ای به مسائل تولید در کشور داشته باشد؛ چرا که در چندین سال گذشته روند تولید در کشور رو به نزول بوده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران ادامه داد: در حوزه تسهیلات بانکی متاسفانه بانک‌ها کمتر به بخش تولید تمایل دارند و سرمایه‌ها متاسفانه به سوی بخش‌های بنگاه داری و دلالی روانه می‌شود. امیدواریم که دولت جدید در مجاب کردن بانک‌ها برای حمایت از تولید اهتمام بیشتری داشته باشد. در خصوص تامین مواد اولیه نیز به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار مشکلاتی زیادی هستیم و امیدواریم که دولت جدید برای این موضوع راه حلی را تعریف کند.

تدبیر دولت آینده برای حمایت از تولید کنندگان و مردم 

ظفری در ادامه اظهار کرد: متاسفانه قدرت خرید مردم نیز به شدت کاهش یافته و این موضوع باعث ضعف سازوکار‌های تولیدی شده است. مجوز‌های کاری از سال ۱۳۹۷ دچار مشکلاتی فراوانی شده است و فشار ناشی از این موضوع باعث ناامیدی تولیدکنندگان شده است؛ به همین جهت از دولت آینده تقاضا داریم که برای حمایت از تولید کنندگان و مردم این مشکلات را با کار کارشناسی تدبیر کند.

 توسعه‌ تکنولوژی

دانش بنیان‌ها و فرآورده‌های لبنی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران تاکید کرد: برخی از احتیاجات فنی خط تولید این صنعت توسط دانش بنیان‌ها قابل رفع است، اما باید به این نکته توجه داشت که توسعه یک فناوری توسط دانش بنیان‌ها امری زمان بر است و احتیاج این قطعات در خط تولید نیز معمولا فوری است.

وی ادامه داد: بسیاری از قطعات مورد نیاز این صنعت در اختیار یک شرکت خارجی است که به واسطه این انحصار تمام جهان را در این حوزه نیازمند کرده است. در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان برای رفع این نیاز می‌توانند وارد عمل شوند، اما ناچار به واردات نیز هستیم.

ظفری تاکید کرد: ساخت تکنولوژی توسط دانش بنیان‌ها و واردات قطعات مانند دو بال یک هواپیما برای این صنعت هستند. یعنی علاوه بر کار دانش بنیانی برای توسعه این تکنولوژی بایستی مسیر‌های واردات برای رفع نیاز فوری صنعت را نیز در دستور کار داشته باشیم چرا که نمی‌شود خط تولید را تعطیل کرد.

دولت آینده شعار حمایت از تولید ندهد

وی تاکید کرد: امیدواریم که دولت آینده شعار حمایت از تولید ندهد و به واقع به دنبال تقویت بخش تولیدی در کشور باشد چرا که تنها راه رفع مشکلات کشور تکیه بر تولید است و اگر تولید نداشته باشیم در هیچ بخش دیگری نیز موفق نخواهیم بود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران؛ برخی از احتیاجات فنی خط تولید این صنعت توسط دانش بنیان‌ها قابل رفع است، اما باید به این نکته توجه داشت که توسعه یک فناوری توسط دانش بنیان‌ها امری زمان بَر است و احتیاج این قطعات در خط تولید نیز فوری است و نتایج در برهه زمانی طولانی تر نشان داده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته