دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 19:57
چهارمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

قالیباف: «فرهنگ» زنانه‌ترین عنصر جامعه/ «رسانه» صدای حقِ جامعه است

قالیباف: «فرهنگ» زنانه‌ترین عنصر جامعه  «رسانه» صدای حقِ جامعه است
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع زن و خانواده با اولویت ترین موضوع در حوزه فرهنگ است و فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است، گفت: همیشه حامی رسانه‌ها بودم؛ رسانه صدای حق جامعه است.
کد خبر : 916947

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه (۲۴خرداد) مهمان برنامه «میزگرد فرهنگی» رسانه ملی بود.

وی در این برنامه ضمن بیان محور‌ها و برنامه‌های خود اظهار کرد: وقتی حرف از خدمت و پیشرفت میزنیم یکی از ابعاد آن فرهنگی است. ما در دولت چهاردهم نام دولت را دولت خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم. پیشرفت بر فرهنگ اثرگذار است و فرهنگ نیز بر پیشرفت. 

قالیباف با تأکید بر اینکه بدون اینکه به اولویت های فرهنگی بپردازیم حتما نمیتونیم به پیشرفت برسیم، اضافه کرد: در سال‌های اخیر رهبری تاکید بر مسائل اقتصادی داشتند چون مسائل اقتصادی بر فرهنگ اثر دارد. 

نامزد چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: موضوع زن و خانواده با اولویت ترین موضوع در حوزه فرهنگ است، ادامه داد: فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است. وقتی کشوری تورم زیادی دارد خانواده‌ها و مردم زیر این فشارها نمی‌توانند اخلاق و فرهنگ را رعایت کنند.

قالیباف گفت: شهر تهران خیلی مردسالاری ساخته شده است و زمان حضور در شهرداری تهران به زن و خانواده توجه کردم.

وی گفت: نقش فرهنگ در دولت ما نقش کلیدی و اساسی دارد و هم کنش با مسائل اقتصادی است. در آموزش و پرورش اولین و آخرین موضوعی که باید توجه کنیم مدیر قوی و ثبات در مدیریت است. در ۲۰ سال گذشته ۱۷ وزیر و سرپرست در وزارت آموزش و پرورش عوض کردیم. در دولت چهاردهم مدیر قوی و ثبات را به آموزش و پرورش می‌آوریم. 

قالیباف با تأکید بر اینکه دو عنصر مهم آموزش و پرورش معلم و مدرسه است، افزود: مهمتر از معیشت معلم منزلت آن‌هاست. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین بیان داشت: اگر می‌خواهد آموزش و پرورش متحول شود، دو عنصر مدرسه و معلم باید مورد توجه باشد. ما در مجلس بحث معیشت و رتبه بندی معلمان را مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: در آموزش و پروش باید به مهارت و اوقات فراغت دانش آموزان هم توجه کنیم و نباید فقط به ذهن آنان فشار بیاوریم. در قانون برنامه هفتم توسعه چندین ماده برای تحول در آموزش و پرورش آمده است و بیش از ۱۶ حکم آوردیم و همه این حکم‌ها باید اجرا شود.

قالیباف ادامه داد: بهره‌وری در آموزش و پرورش بسیار مهم است و بهره‌وری دو عنصر دارد که مدیریت و علم است و باید از خود اساتید و نخبگان حوزه آموزش و پرورش استفاده کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تأکید کرد: اولین و آخرین موضوعی که باید در آموزش و پرورش به آن توجه کنیم مدیر قوی و ثبات مدیریت است. حتماً در دولت چهاردهم این دو اصل رعایت می‌شود. معلم ما از چه می‌خواهد؟ بله حتماً معیشت مهم است اما منزلت معلم از معیشت او مهم‌تر است. کرونا نعمتی شد که سیستم شاد آمد و هوشمندسازی انجام شد اما بلافاصله پس از کرونا تعطیل شد. باید ادامه می‌دادیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به بازداشت دو فعال رسانه تأکید کرد: وقتی وارد نیروی انتظامی شدم، تمامی شکایت‌های فرمانده سابق از رسانه‌ها را پس گرفتم. این دو فرد شاکی خصوصی دارند اگر نیاز باشد با شکات آنها صحبت میکنم. همیشه مدافع رسانه بودم.

وی اضافه کرد: عملکرد رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی باعث نشاط و پیشرفت جامعه می‌شود. حتماً رسانه‌ها باید آزادانه عمل کنند. در نیروی انتظامی از همه ۲۰۰ شکایت فرمانده قبلی شکایت را پس گرفتم. در مجلس هیچگونه به صورت فردی شکایت نکردم. همین خبرنگاران که بازداشت شدند در دادگاه محکوم شده بودند و شاکی خصوصی داشتند. مدعی العموم از رسانه‌ها یا افراد شکایت کردند. همیشه حامی رسانه‌ها بودم؛ رسانه صدای حق جامعه است.

به گزارش آنا، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته