دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کنگره 72 شهید دانشگاه آزاد استان تهران؛

طهرانچی: حقیقت انقلاب اسلامی را باید برای جوانان نسل زد روشن کنیم

طهرانچی: حقیقت انقلاب اسلامی را باید برای جوانان نسل زد روشن کنیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شناساندن حقیقت انقلاب اسلامی به جوانان نسل زد راه اصلی است، گفت: انقلاب اسلامی آنقدر زلال است که اگر کسی آن را ببیند مشتری مغازه دیگری نمی‌شود.
کد خبر : 916912

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاسیه پایانی سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به منظور گرامی‌داشت ۷۲ تن از شهدای والامقام این دانشگاه برگزار شد. رونمایی از تمبر شهدا نیز در این مراسم انجام می‌شود. بهره‌برداری‌ها و افتتاح با نام و یاد شهدا در این دانشگاه از صبح امروز آغاز شده است.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم که امروز ۲۴ خرداد در دانشگاه آزاد تهران شمال برگزار شد، اظهار کرد: باید به شهیدانمان درود بفرستیم که همراهان صدیقی برای انقلاب اسلامی هستند. بلاشک پرچم این راه به دست باکفایت حضرت آقا سپرده شد. بسیار خرسندم که خداوند به ما توفیق برگزاری چنین برنامه‌ایی را داد که منت خدا برماست. شهدا اجازه ذکر خیرشان را در این مراسم‌ به ما می‌دهند و در برگزاری چنین مراسمی نقش نداریم. توفیق حضور در مجلس شهید، توفیق انجام کار خیر است.

طهرانچی با بیان اینکه شهادت راه بقاست، ادامه داد: شهید انسان زنده جاودان محسوب می‌شود و توانایی شهید هجرت و حیات است. این روز‌ها با تربیت نسل جوان مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان تربیت‌شده توسط افکار غرب‌گرایانه به دنبال پیدایش وجود خود است، تصریح کرد: بیایید در تربیت فرزندان خودمان شهیدان را الگو قرار دهیم. شهید انسان تمام‌یافته است. شهدا ماندند، چراکه شهدا انسان‌های جاودان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ذهن جوانان دیگر نمی‌تواند دیگران را ببیند، ابراز کرد: کارکرد این نسل جدید نتیجه تحولات غرب است. وقتی به تمدن غرب نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که نسل زد برآمده از سیر تحولات غرب است.

وی با بیان اینکه تمدن غرب مجموعه‌ای از انسان‌ها را تربیت کرده است، اضافه کرد: در مقابل نسل زد، نسل انقلابی‌اسلامی داریم، اظهار کرد: اگر بخواهیم ویژگی‌های این نسل را باز کنیم باید به نسل ۴۰ برگردیم، کسانی‌که پس از انقلاب پانزده خرداد آمدند. نسل یاران ما نسل ۱۳۴۰ است و این نسل بیش از ۶۰ سال سن دارد و در واقع، این نسل در حقیقت استوانه‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بعد از سال ۵۷ نسل دیگری متولد شدند، تصریح کرد: این نسل در هنگام دفاع مقدس به دنیا آمدند. این نسل از دفاع مقدس خاطره آنچنانی ندارند؛ اما با فضای آژیر‌های خطر، فضای بمباران‌ها، مجاهدت‌ها و نوع تربیت خانواده‌ها اعم‌از قناعت آشنایی بسیار زیادی دارند و نگاهی که والدین آنها داشتند، سازنده این نسل است.

طهرانچی اظهار کرد: شروع نسل سوم مصادف با پایان جنگ بودند و عده‌ای شعار توسعه دادند و عدالت اجتماعی را فدای توسعه کردند. نسل سوم نسلی هستند که پس از جنگ تحمیلی با عده‌ایی شعار توسعه سیاسی دادند و با این موارد مواجه شدیم. به عبارت دیگر، مبانی انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی را فدا کردند و در این نسل دوگانگی‌هایی را به سمت آفاق می‌دیدیم.

وی با اشاره به نسل چهارم، ابراز کرد: نسل چهارم به عنوان تلفیقی از این دو نسل تبلور یافتند؛ عده‌ای انقلابی، عدالت‌خواه و در مقابل عده‌ای تحت تاثیر فضای مجازی شدند. ما نسل چهارم در فضای دوگانه و دوقظبی داریم. زیست دیحیتال خارج از مفاهیم انقلابی از جمله مواردی است که این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه برای هر دو نسل برنامه دارد، عنوان کرد: بستر فعالیت جوان است، وقتی که سراغ انسان می‌رویم به چهار رکن علم، توانایی، دانایی، ثروت و حیات برمی‌خوریم.

طهرانچی با بیان اینکه نگاه و جهان‌بینی نگاه بسیار متفاوتی با این چهار رکن دارد، تصریح کرد: نسل جدید که نسل زد نامیده می‌شوند، زیرا حقیقت را ندیدند.

طهرانچی افزود: حقیقت راه اصلی است؛ انقلاب اسلامی آنقدر زلال است که اگر کسی آن را ببیند مشتری مغازه دیگری نمی‌شود. روزی برای این کسانی که در معرض هجرت و جهاد قرار می‌گیرند، رزق حسنه و اساسا حیات آنها ترجیح حیات آخرت به دنیا است. در این دنیای شلوغ که تمدن غرب زیست‌آرایی کرده جهاد نجات بخش است.

وی با بیان اینکه تربیت امروز به گونه‌ای است که جوانان می‌خواهند یکروزه ثروتمند شوند، اظهار کرد: نسل تربیت‌شده فضای مجازی باید راه خود را عوض کند، زیرا ماورای حیات آخرتی هست و ما در همه مراحل باید خداوند خالق را در نظر بگیریم.

طهرانچی با بیان اینکه توانایی هجرت و جهاد از عهده هر کسی برنمی‌آید، روزی برای کسانی که در معرض هجرت قرار می‌گیرند فراهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جهاد می‌تواند نجات‌بخش باشد، ادامه داد: انسان دارد تلاش می‌کند به حیات جاودان برسد، مرگ بزرگترین دغدغه انسان است و راه حیات جاودان فقط شهادت است. همه می‌میرند مگر اینکه شهید شوند.

وی با بیان اینکه شهادت کمال مطلوب هر انسانی است اگر حقیقت‌یاب باشد، ابراز کرد: شهدا زندگان هستند؛ لذا باید باور خود را تغییر دهید.

دکتر طهرانچی اضافه کرد: در این چهل روز باید با حضور فعال موثر و ادامه دهنده راه شهیدان در تعیین نظام اجرایی ایران که برآمده از هدایت امامین انقلاب و خون شهیدان بزرگوار است که امروز این جلسه مزین به یاد و خاطره شهداست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما نسبت به آن زندگان داریم امتحان را پس می‌دهیم که ناظر و شاهد بر ما هستند، اظهار کرد: در این کشور امتحان و فرصتی را برای اهل این سرزمین فراهم کرده است و نتیجه این امتحان بخشی از قبول‌شدگانی است که نامشان مزین به شهادت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته