دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 09:45
قانون سقف بودجه اشتباه است و نمایندگان ایران را تضعیف می‌کند

حاتمی:دستیاران نکونام با مصاحبه‌های خود دشمن تراشی کردند/استقلال چند سال است که مدیریت قوی ندارد

حاتمی:دستیاران نکونام با مصاحبه‌های خود دشمن تراشی کردند استقلال چند سال است که مدیریت قوی ندارد
بازیکن سابق استقلال گفت: نایب قهرمان لیگ فاکتور‌های مثبت زیادی داشته ولی وقتی این همه انتقاد می‌بینیم، یعنی دستیاران نکونام با مصاحبه‌های خود دشمن تراشی می‌کنند.
کد خبر : 916871

فرزاد حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه هنوز حضور جواد نکونام به عنوان سرمربی فصل آینده استقلال قطعی نیست اظهار کرد: تیمی که نایب قهرمان می‌شود و رکورد بیشترین امتیاز را در ادوار لیگ برتر به نام خود ثبت می‌کند، فاکتور‌های مثبت زیادی داشته ولی وقتی این همه انتقاد برای چنین تیمی می‌بینیم، به نظرم خود دستیاران نکونام هستند که دشمن تراشی می‌کنند. مصاحبه‌هایی که دستیاران نکونام می‌کنند به سود استقلال نیست و بهتر است  آنها خویشتن دار باشند، در مقام پاسخگویی به انتقاد‌های هر فرد و شخصی مصاحبه نکنند. تا سه هفته مانده به پایان فصل در صدر جدول بودند، در هفته آخر هم شانس قهرمانی داشتند و اگر دقیقه ۸۵ پرسپولیس به گل نمی‌رسید، قهرمان استقلال بود. پس نیازی نیست تا به انتقادی پاسخ داده شود.

چندین سال است که استقلال مدیریت قوی ندارد

وی ادامه داد: استقلال بیش از هر چیزی به دوست نیاز دارد. تیمی که ۱۶ هفته صدرنشین بوده نباید تا به این اندازه مورد هجمه قرار گیرد. شاید به مصاحبه‌های تندی که کادرفنی کرده بازمی‌گردد. البته مشکلات مدیریتی تیم هم زیاد بود. اینکه پرسپولیس رکورددار قهرمانی شده نباید عامل تضعیف استقلال باشد، چرا از سپاهان که مدعی قهرمانی بود و بیشتر از پرسپولیس و استقلال هزینه کرده بود، انتقاد نمی‌شود. متأسفانه چندین سال است که استقلال مدیریت قوی ندارد. یکی از وظایف مدیریت برخورد جدی با بازیکن، مربی و حتی سرمربی است اگر با مصاحبه خود، تیم را به حاشیه ببرند. خیلی از مصاحبه‌ها را دیدم که در شأن و شخصیت یک استقلالی نیست و این موضوع شامل برخی پیشکسوتان هم می‌شود. بازیکنان نوجوان و جوان استقلال از پیشکسوتان و مربیان تیم الگوبرداری می‌کنند. حتی هوادارانی که خیلی حرمت‌ها را می‌شکنند به خاطر فضایی است که ایجاد تنش و حاشیه می‌کند. حق استقلال قهرمانی بود و به خاطر اشتباهات داخلی آن را از دست داد.

برخی پیشکسوتان حاشیه استقلال را بیشتر نکنند

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: مدیریت باشگاه استقلال پس از نایب قهرمانی به جواد نکونام و بازیکنان تیم تبریک گفتند، چون آنها تمام توان خود را خرج تیم کردند. قطعاً مالکان و مدیران استقلال فهمیده‌اند که نکونام، کادرش و بازیکنانش با صددرصد توان در خدمت تیم بودند. حواشی که در بیرون از زمین برای استقلال ایجاد شد را باید پیشکسوتان باشگاه کم کنند نه اینکه برخی از این عزیزان، حاشیه بیشتری به درون تیم بیاورند. وقتی فشار روی تیم بیشتر می‌شود و نگرانی برای حفظ صدر جدول به وجود می‌آید، بالاخره یک جا تمرکز تیم از بین می‌رود و صدر از دست می‌رود. پرسپولیس آماده پشت سر استقلال بود و دلیلی نداشت تا مسائل حاشیه‌ای ایجاد شود. تیمی که می‌خواهد صدر را حفظ کند نیاز به آرامش دارد و برای فصل آینده هم باید پیشکسوتان کمک کنند تا آرامش به تیم تزریق شود. استقلال توانایی قهرمانی را دارد به خصوص که مشکل مالی با مالکان جدید حل شود، البته هیئت مدیره باشگاه باید فوتبالی باشد تا بتواند خواسته‌های کادرفنی را بهتر متوجه شود.

فوتبالی‌ها بیرون ماندند که تیم ملی پشتوانه ندارد

وی در مورد اینکه اوسمار با پرسپولیس خداحافظی کرد و جانشین او داخلی باشد یا خارجی و اینکه پرسپولیس با ۹ قهرمانی در لیگ برتر نتوانسته قهرمان آسیا شود، عنوان کرد: مدیریت باشگاه پرسپولیس باید تمامی جوانب را بسنجد. بالاخره پرافتخارترین تیم لیگ برتر شده و حفظ قهرمانی را کسب آن مهم‌تر است. برخورد خوبی با یحیی گل‌محمدی نشد و او بالاخره تصمیم به استعفا گرفت. قطعاً او هم با جذب اورونوف، عبدالکریم حسن و خدابنده‌لو می‌توانست قهرمانی بیاورد ولی کاری کردند تا خانه‌نشین شود. امثال علی دایی و کریم باقری هم نباید از فوتبال بیرون بمانند. کسانی که رگ و ریشه‌شان از فوتبال است و با تمام چم و خم آن آشنا هستند، لزومی ندارد بیرون بمانند. اینکه تیم ملی ما پشتوانه ندارد و سرمربی تیم دستش باز نیست به خاطر این است که در تمامی این سال‌ها، فوتبالی‌ها بیرون ماندند و آنهایی که تخصص نداشتند مسئولیت گرفتند.

قانون سقف بودجه مسخره است

حاتمی تصریح کرد: برنامه ریزی که برای فوتبال ایران از سوی مدیران باشگاه‌ها صورت گرفته و می‌گیرد، صددرصد اشتباه بوده است. قانون سقف بودجه چه معنایی دارد؟ تیمی که شرایط مالی بهتری دارد، بازیکنان بهتر و کادرفنی قوی‌تری جذب می‌کند، امکانات مناسب‌تری هم دارد. نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا و از این فصل در لیگ نخبگان آسیا، با رقبایی دیدار می‌کنند که سرمایه‌گذاری چندین میلیون دلاری کرده‌اند. دلیلی ندارد تیمی که می‌خواهد با چنین حریفان آماده‌ای بازی کند با قانون سقف بودجه نتواند بازیکنان مدنظر خود را بگیرد. پرسپولیس اگر گولسیانی و اورونوف را نداشت با احترام به تمامی بازیکنان لایق این تیم قطعاً قهرمان نمی‌شد. عربستان که لیگ حرفه‌ای خود را با هزینه‌های نجومی باشگاه‌ها تقویت کرد، سود آن را می‌برد. در لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید، بارسلونا، منچسترسیتی، بایرن مونیخ و ... با توجه به توانایی مالی خود را تقویت می‌کنند تا فاتح جام شوند. قانون سقف بودجه از همان بطن خود اشتباه است. امیدوارم این قانون مسخره برداشته شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته