دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 11:22
برخی گرگ صفت اصالت استقلال را زیر سوال برده اند که باید شناسایی شوند

جباری:موافق نکونام هستم اما دستیاران او ضعیف هستند/هواداران استقلال باهوش باشند و اسیر «فرد پرستی» نشوند

جباری:موافق نکونام هستم اما دستیاران او ضعیف هستند هواداران استقلال باهوش باشند و اسیر «فرد پرستی» نشوند
رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال گفت: هواداران فهیم و آگاه استقلال بدانند دشمنانی در پوست گوسفند هستند ولی آنها گرگ صفتانی‌اند هستند که اصالت استقلال را نشانه گرفته اند.
کد خبر : 916541

علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره وضعیت استقلال در فصلی که گذشت، اظهار کرد: تا حدی می‌توان نتایج را خوب دانست، چون در قضاوت‌های داوران با اشتباهات رخ داده، استقلال دچار مشکل شد. شاید اگر حق‌کشی‌ها نبود لیاقت استقلال قهرمان می‌شد. دوم شدن با یک امتیاز کمتر ارزشمند است و نمی‌توان زحمات را نادیده گرفت. با وجود کمبود مهره تا هفته آخر احتمال قهرمانی وجود داشت پس خوب کار کردند.

وی در مورد اینکه برخی معتقدند اشتباهات فنی استقلال باعث شد تا قهرمانی نصیب پرسپولیس شود، تصریح کرد: مسلماً اشتباهاتی بوده، روز بازی با نساجی باید استقلال برنده می‌شد. تیم خوب کار نکرد، علی‌رغم اینکه پرسپولیس نیمه اول را ۳ بر صفر به استقلال خوزستان باخته بود، نباید به این موضوع توجه می‌شد، باید برای برنده شدن می‌رفتیم تا اگر پرسپولیس می‌باخت فاصله امتیاز ۴ شود و آن زمان قهرمانی در دسترس بود. استقلال در بازی با نساجی ضعف نشان داد، پرسپولیس هم برنده شد ولی همان پیروزی بر نساجی استقلال را قهرمان می‌کرد. 

استقلال جای بازیکن بزرگ است

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه برخی عنوان کرده‌اند اشاره به موضوع نداشتن بازیکن توسط کادر فنی، باعث تضعیف روحیه دیگر بازیکنان می‌شد، عنوان کرد: مسلماً  این مساله انگیزه تیم را کم می‌کرد، منتهی بچه‌ها واقعاً همت کردند. در زمان برگزاری مسابقات چندین بار گفتم که باید از بچه‌ها حمایت شود تا بتوانند نتیجه بگیرند. در کل استقلال جای بازیکن بزرگ است. این تیم الان به بازیکن بزرگ نیاز دارد و نباید به این موضوع اشاره کرد که با یک امتیاز کمتر دوم شد، به این بپردازیم که تیم را به قدری قوی کنیم که با امتیازات بیشتر به سمت قهرمانی برود.  

دود اختلافات خانوادگی به چشم استقلال رفت

وی در مورد اینکه اختلافات کادرفنی و مدیریت تا چه اندازه جلوی قهرمانی استقلال را گرفت، تأکید کرد: دود اختلافات درون خانوادگی به چشم استقلال رفت. تنش بین کادر فنی و مدیریت به استقلال آسیب رساند. باید سرمربی و مدیرعامل در جلسه حرف می‌زدند و با هم توافق می‌کردند. ضربه این اختلاف را استقلال و هواداران دیدند.

زمان مربیگری فرهاد مجیدی هم انتقاد می‌کردند

جباری درباره انتقاداتی که به نحوه بازی تیم مطرح می‌شد و انتظار هواداران بازی زیبای تیم بود، اظهار کرد: اگر استقلال قهرمان می‌شد دیگر خیلی از انتقادات مطرح نمی‌شد. الان در استقلال چنددستگی است و هر کسی سمت دسته خود را می‌گیرد. در فضای مجازی از همدیگر انتقاد می‌کنند. منافع استقلال مهم است نه اینکه منافع فردی را در نظر بگیرند. این موارد به استقلال لطمه می‌زند. نباید سلیقه‌ای عمل کنیم و هواداران باید بیشتر دقت کنند. اشکال و ایراد همیشه وجود دارد. زمان مربیگری فرهاد مجیدی هم انتقاد می‌کردند و او برای همین هم در استقلال نماند. باید همه هواداران استقلال، تیم را بر هر فردی ترجیح بدهند. افراد می‌روند و پیراهن و تیم استقلال مهم است. این باشگاه استقلال است که ماندنی است و نفرات اهمیت ندارد. هواداران اسیر افراد نان به نرخ روز خور نشوند.

هواداران فهیم استقلال هوشیار باشند

رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال پیرامون رفتار هواداران این تیم در فضای مجازی به آنا گفت: اسمی از کسی نمی‌برم ولی وقتی افرادی را می‌خرند و آنها را قاطی هواداران می‌کنند، این اندک افرادِ خریداری شده، کل هواداران را به بیراهه می‌برند. از جوانیِ هواداران سوءاستفاده می‌کنند، با تحریک هواداران آنها را به جان هم و تیم مقابل می‌اندازند. اندک افرادی هستند که نیت‌شان بردن تیم به حاشیه بوده ولی هواداران فهیم استقلال باید هوشیار باشند. در کانال‌های مجازی با دروغ پراکنی و استفاده از حساسیت نسبت به تیم یا بازیکنی ایجاد حاشیه می‌کنند. در رسانه‌ها هم نفوذ کرده‌اند و کسی هم نیست یقه‌شان را بگیرد. از قول من اظهارنظری می‌زنند و مخفی می‌شوند. البته در حال جستجو هستم و آنهایی که این کارها را می کنند پیدا می کنم.

ریشه استقلال فرهنگی بوده

پیشکسوت استقلال یادآور شد: دشمنان استقلال را درون هواداران برده‌اند و در ورزشگاه و فضای مجازی با احساسات هواداران بازی می‌کنند. خودشان هم اول توهین را شروع می‌کنند تا هواداران احساساتی به دنبال‌شان حرف زشت بزنند. ریشه استقلال فرهنگی بوده، این تیم مکتب دارد. در گذشته نامش تاج بوده و سالیان زیادی است استقلال شده، تاج و استقلال یک معنی را دارند.هواداران فهیم و آگاه استقلال روی صحبتم با شما است، دشمنان در پوست گوسفند هستند ولی گرگ صفتانی‌اند که اصالت تاج و استقلال را نشانه رفته‌اند، آنها را از خود برانید، چون این اعتبار نباید لکه دار شود.

کادرفنی استقلال تقویت شود

وی در مورد اینکه جواد نکونام  چه راهی را باید برود تا سرمربی استقلال بماند، عنوان کرد: این موضوع را باید مالکان جدید باشگاه بگویند که نقطه نظرات مهمی دارند. بالاخره باید مدیرانی در حد نام استقلال برای مدیریت تیم و باشگاه بگذارند. وقتی هزینه گزافی می‌کنند باید آبروی خود را حفظ کنند. کادرفنی استقلال حتما باید تقویت شود و مربیان قوی روی نیمکت تیم باشند. این نیمکتی که الان استقلال دارد باید با مربیانی قوی‌تر تقویت شود که به سرمربی کمک کنند. از قول من حرف‌هایی زدند که صحت نداشت ولی اینجا می‌گویم باید کمک‌هایی روی نیمکت باشند که هر ثانیه‌ای لازم شد، سرمربی تیم را کمک کنند. اسمی نمی‌برم ولی متأسفانه نیمکت استقلال ضعیف است و باید تقویت شود.

جباری تأکید کرد: تیم استقلال به آدم‌های بزرگ روی نیمکت و درون زمین نیاز دارد. تصمیم در مورد سرمربی را باشگاه می‌گیرد، من موافق او(نکونام) هستم و همیشه از نکونام حمایت کردم. ولی نیمکت تیم با مربیان قوی تقویت شود. می‌توانند مربی از خارج کشور بیاورند. نکونام بهتر است در استقلال باشد ولی کمک و دستیار قوی در کنار خود ببیند. کسانی که بتوانند به او یاری برسانند و مسئولیت ها تقسیم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته