دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 09:00
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

ملوان؛ پرواز زیبای قوی سپید فرودی مطمئن نداشت/ افت غیرمنتظره شاگردان تارتار در اواخر فصل

ملوان؛ پرواز زیبای قوی سپید فرودی مطمئن نداشت  افت غیرمنتظره شاگردان تارتار در اواخر فصل
ملوان بندرانزلی که می‌توانست فصل را درخشان تمام کند در هفته‌های پایانی وا داد.
کد خبر : 916309

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ملوان بندرانزلی در بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در جایگاه ششم قرار گرفت و به اذعان بسیاری از کارشناسان فراتر از انتظار ظاهر شد، چرا که این تیم ریشه دار و قدیمی مدت زیادی است که شباهتی با آن تیم مدعی ندارد و حضورش در میان تیم‌های بالای جدول موفقیتی بزرگ برایش محسوب می‌شود.

ملوان لیگ بیست و سوم را با دو شکست برابر ذوب‌آهن و استقلال آغاز کرد تا این تصور را به طرفداران خود بدهد که نباید منتظر اتفاقی بزرگ باشند، اما مهدی تارتار توانست ورق را برگرداند و نشان دهد تیمش حرف‌هایی برای گفتن دارد. انزلی‌چی‌ها در ۱۳ بازی باقیمانده تا پایان فصل تنها یک شکست خانگی مقابل شمس آذر داشتند و توانستند ۲۴ امتیاز کسب کنند. برتری ۳ بر ۲ در خانه سپاهان و دو پیروزی ۴ بر صفر و ۴ بر یک مقابل فولادخوزستان و مس رفسنجان و متوقف کردن پرسپولیس ازجمله نتایج قابل توجه این تیم بود.

قوی سپید انزلی نیم فصل دوم را برتری در خانه ذوب‌آهن و توقف استقلال آغاز کرد. در ۵ بازی بعدی هم ۱۰ امتیاز نصیب شاگردان تارتار شد تا این تیم در پایان هفته بیست و دوم ۳۸ امتیازی در رتبه پنجم باشد و در فاصله ۸ هفته تا پایان مسابقات بخت آن را داشته باشد که با توجه به نوسان سپاهان و تراکتور رتبه سوم جدول رده‌بندی را از آن خود کند.  

ملوان کاملاً برخلاف مسیر رودخانه شنا کرد و دچار افت وحشتناکی شد. افتی که پس از شکست یک بر صفر در خانه پرسپولیس به دست آمد. روزی که اشتباهات سهوی و تأثیرگذار داوری بیشتر به ضرر این تیم شد. قوی سپید انزلی تا پایان فصل دیگر رنگ برتری را ندید و از ۸ بازی انتهایی فصل تنها ۳ امتیاز گرفت. ۵ شکست برای این تیم ثبت شد و البته تنه یک رتبه تنزل کرد تا همانند نیم فصل اول در رتبه ششم جای بگیرد.

شاگردان تارتار موقعیتی بسیار خوب را به هدر دادند و اگر همانند ۲۲ هفته ابتدایی امتیاز می‌گرفتند، حداقل پنجم و چه بسا با کمی عملکرد بهتر چهارم می‌شدند، اما به یکباره پر‌های قو چیده شد و این تیم موفقیتی مهم‌تر را از دست داد. ملوان که یکی از تیم‌های پرافتخار جام حذفی است در مرحله یک چهارم نهایی این تورنمنت مغلوب سپاهان شد تا از دور رقابت‌ها کنار رود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته