دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
موسوی‌موحد در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

اثربخشی نامه‌های رهبری به دانشجویان غرب با گسترش مرزهای دانش

اثربخشی نامه‌های رهبری به دانشجویان غرب با گسترش مرزهای دانش
استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: گسترش مرز‌های دانش در حوزه علوم پایه عامل اساسی در نشان دادن تفکر جامعه شرقی مسلمانان و ایرانی‌ها به غرب است.
کد خبر : 916792

علی اکبر موسوی موحدی رئیس انجمن بیوشیمی فیزیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اثربخشی بهتر و مطلوب‌تر نامه‌های مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی و اروپایی اظهار کرد: هر فردی و هر رشته‌ای باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد و در راستای پیشبرد آن بکوشد. 

وی افزود: گسترش مرز‌های دانش در حوزه علوم پایه عامل اساسی در نشان دادن تفکر جامعه شرقی مسلمانان و ایرانی‌ها به غرب است. 

این استاد ممتاز دانشگاه تهران ادامه داد: اسلام در یک بلندایی است که هیچ فردی به پای آن نمی‌رسد و این مسئله با علم، دین، اخلاق و ایمان محقق می‌شود تا پس از رشد و پیشرفت در عرصه جهانی بدرخشد.

موسوی موحدی تصریح کرد: دانشمندان در تمدن ایرانی_ اسلامی بسیار دانا بودند، مثلا سفیر ایران در جهان «سعدی و حافظ و مولوی و ابن سینا و ابوریحان بیرونی» بودند و هم اکنون هم همین مسیر ادامه دارد؛ به همین منظور که برای غلبه بر این مسائل باید به حوزه‌های علم و اخلاق توجه داشته باشیم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: باید بتوانیم دستاورد بلندی در جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم تا همانند باران و برف بر جهان بباریم و تأثیر بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته