دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر بهداشت:

٣ هزار میلیارد تومان برای حق الزحمه رزیدنت‌ها اختصاص یافت

٣ هزار میلیارد تومان برای حق الزحمه رزیدنت‌ها اختصاص یافت
معاون وزیر بهداشت از اختصاص بودجه ٣ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت حق‌الزحمه دستیاران پزشکی خبر داد.
کد خبر : 916402

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور و هیات همراه، خدمت در این دولت را موجب افتخار خواند و گفت: اینکه در دولتی قبول مسئولیت کرده ایم که عاقبت رییس جمهور آن به سعادت و شهادت ختم شده برای یکایک ما موجب افتخار است.

باقری فرد، با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ردیف بودجه اختصاصی آموزش برای دانشگاه‌ها مصوب شده است گفت: اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای اولین بار در بودجه عمومی کشوری برای حق الزحمه دستیاران مصوب شده است که این کمک هزینه برای اولین بار در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی اولویت تمامی برنامه‌های توسعه‌ای را حول محور آموزش خواند و گفت: اولویت پرداخت هزینه‌ها با پروژه‌های آموزشی است و چنانچه دانشگاه‌ها پروژه‌هایی ناتمام در حوزه آموزش دارند باید حتما به سرانجام برسانند.

باقری فرد، فعالیت در حوزه آموزش را همچون دوی امدادی خواند و گفت: اگر اکنون پزشکی ما در این سطح از کیفیت ایستاده، به دلیل تلاش اساتید در طی این سال‌ها بوده است و لذا از همکاران می‌خواهم در این خصوص به فعالیت‌های نوآورانه بیاندیشند و کار‌های تحولی را مد نظر قرار دهند.

وی مهم‌ترین دستاورد حوزه آموزش در طول سه سال گذشته را اقدامات تحولی در این حوزه دانست و گفت: قطعا با اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در دانشگاه‌ها خصوصا در زمینه آموزش بهره وری افزایش یافته و شاخص‌های آن نیز موجود است.

جذب اعضای هیات علمی با صلاحیتمعاون آموزشی وزارت بهداشت، بر برگزاری منظم هیات‌های جذب و تایید صلاحیت اعضای هیات علمی برای جذب در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با برداشتن مالیات پلکانی و سقف پرداخت، اکنون مهاجرت معکوس پزشکان از بخش خصوصی به دولتی شکل گرفته است لذا از معاونین آموزشی به عنوان دبیران هیات‌های جذب می‌خواهیم که با برگزاری جلسات منظم، صلاحیت علمی افراد حائز شرایط را بررسی و پرونده‌ی جذب افراد را نهایی نمایند.

هویت بخشی به دانشگاه هادکتر باقری فرد، در بخش دیگری از سخنان خود، واگذاری آزمون ارتقاء و گواهینامه به ۵ کلان مناطق را در راستای اعتبار بخشی به دانشگاه‌ها خواند و گفت: از دانشگاه‌ها می‌خواهم گروه‌های علمی برای برگزاری آزمون در مرداد ماه را تشکیل دهند تا این آزمون به نحوی مناسب برگزار شود. معتقدیم که همه امور نباید در وزارت بهداشت تجمیع شود از این رو به دنبال هویت بخشی به دانشگاه‌ها و تفویض اختیار به آنها هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، سپس به ابلاغ آیین نامه بورس به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید این آیین نامه را مورد توجه قرار دهند تا در رشته‌های مورد نیاز بتوانند دستیاران را به صورت بورس جذب نمایند.

وی همچنین از طراحی کارت هوشمند اعضای هیات علمی خبر داد و افزود: طراحی این کارت اقدام خوبی در راستای هویت بخشی به اعضای هیات علمی است و به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

ایران بازوی اعتبار بخشی در منطقه

باقری فرد، واگذاری اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی منطقه به وزارت بهداشت از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را افتخاری دیگر برای کشور خواند و گفت: تا کنون برای دو دانشکده در منطقه اعتبار بخشی انجام شده است. همچنین مقرر شده تا فدراسیون جهانی آموزش پزشکی برای اعتبار بخشی در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز اقدام نماید که ایران برای اجرای آن پایلوت شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، سپس با اشاره به افزایش دانشجوی خارجی در کشور از ۴ هزار به ۱۰ هزار دانشجو از ۵۰ کشور مختلف گفت: اندوخته و توان علمی دانشجویان خارجی، هنگام بازگشت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و لذا در آموزش آنها دقت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته