دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رزازی خبر داد؛

کسب مقام «تیم آپای» باشگاه پژوهشگران جوان در هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات

کسب مقام «تیم آپای» باشگاه پژوهشگران جوان در هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات
رئیس مرکز آپا و معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از کسب مقام تیم آپای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات خبرداد.
کد خبر : 916389

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فربد رزازی، رئیس مرکز آپا و معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در طول سال گذشته شکل گرفت و در ذیل آن رویداد‌های مختلفی از جمله کارگاه‌های فنی تخصصی، رویداد کسب و کار نوافتا، مسابقه فتح پرچم مازآپا، نمایشگاه محصولات و همایش اختتامیه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور غالب فعالان حوزه امنیت سایبری برگزار شد.

رزازی ادامه داد: مسابقه فتح پرچم (CTF) یکی از رقابت‌های مهارتی در زمینه امنیت فضای مجازی است؛ این مسابقات یک مانور شبیه‌سازی شده در فضای مجازی است که در آن متخصصان فناوری اطلاعات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. وی با تاکید بر اینکه این رویداد باسابقه‌ترین مسابقه فتح پرچم در بین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: نخبگان و متخصصان حوزه امنیت اطلاعات در این رقابت می‌کوشند تا با حل چالش‌های امنیتی، مهارت و توانایی خود را ارزیابی کنند.

رزازی خاطرنشان کرد: مرحله نخست مسابقه فتح پرچم دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به مدت ۳۶ ساعت با عنوان «مازآپا: نفوذ به سازمان بی‌مبالات» بصورت غیرحضوری و با مشارکت ۲۲۰ گروه از سراسر کشور برگزار شد و تیم آپای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با راهبری دکتر پویا درخشان برجویی و محمد صدری از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه ازاد اسلامی توانست از میان ۲۲۰ گروه رتبه هفدهم را کسب کند.

رزازی ضمن اشاره به رویداد «نوافتا» گفت نوافتا رویدادی است که کسب‌وکار‌های نوپا در حوزه امنیت سایبری را مورد توجه قرار داده و در چهار سطح دانش، پیدایش، رویش و گسترش و با هدف حمایت از تیم‌های فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات فعالیت می‌کند که در سطح پیدایش طرح‌های نوآورانه رویداد «نوافتا» تیم مرکز آپای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان توانست برنده گرنت پژوهشی امنیت سایبری از فولاد مبارکه اصفهان شود. پروژه پیشنهادی این تیم در حوزه امن سازی گذرواژه است و مجریان طرح محمد صدری و دکتر مریم رجب زاده عصار از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

طرح مذکور در این رویداد توسط بهره‌بردار انتخاب و تحت حمایت قرار گرفته است. گفتنی است ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در سال گذشته قرارداد همکاری با سازمان فن آوری اطلاعات کشور منعقد کرده است که از مفاد این تفاهم نامه می‌توان به همکاری طرفین قرارداد در حوزه امنیت سایبری، برگزاری دوره‌های مهارتی برای کلیه دانشجویان علاقه‌مند و همکار در مراکز آپای دانشگاه آزاد اسلامی و به ویژه دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، IT، و رشته‌های مرتبط اشاره کرد.

به گزارش آنا، جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان نمونه ملی و موفق همکاری صنعت و دانشگاه در زمینه امنیت سایبری برگزار می‌شود و در خلال آیین اختتامیه، علاوه بر برگزاری مسابقه حضوری و پایانی فتح پرچم، با برپایی نمایشگاه نو افتا، شرکت‌های دانش‌بنیان و مطرح، محصولات و خدمات خود در زمینه امنیت سایبری را در معرض دید مدعوین و بازدیدکنندگان خواهند گذاشت.

در رویداد برگزار شده هماهنگی‌های لازم جهت همکاری بیشتر مرکز آپای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با این رویداد در سال آتی و اخذ حمایت‌های لازم برای مخاطبان و فعالان این حوزه در دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته