دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 12:56

افزایش روحیه مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های جمعی با اجرای طرح نشاط تدریس

افزایش روحیه مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های جمعی با اجرای طرح نشاط تدریس
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت:‌ آنچه حاصل انجام طرح نشاط در تدریس دروس تخصصی بوده افزایش روحیه و سطح مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های جمعی است.
کد خبر : 916237

منصور فراهینی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آنچه حاصل انجام طرح نشاط در تدریس دروس تخصصی بوده افزایش روحیه و سطح مشارکت در دانشجویان فعالیت‌های جمعی است،‌ اظهار کرد: نتایج دو نیمسال انجام این طرح نشان می‌دهد سطح یادگیری دانشجویان افزایش یافته و از آن مهم‌تر میزان اعتماد به استادان و مسئولان دانشگاه به‌طور کاملاً معنی‌داری ارتقاء یافته است.

وی افزود:‌ اهمیت این موضوع از آنجا مشخص بوده که تقاضا برای طرح نشاط در تدریس برای دروس نظری افزایش چشمگیر داشته که به دنبال برگزاری چنین اقدامی؛ دانشجویان در کلاس حضور فعال‌تری دارند به این به معنای ارتقای کیفیت آموزشی بوده و کاملاً منطبق بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به این موضوع که در نیمسال گذشته طرح نشاط فقط در گروه‌های معارف اجرا شد،‌ گفت: اکنون در گروه‌های علمی مهارتی گرافیک، تربیت‌بدنی، زبان و ادبیات انگلیسی، مهندسی عمران و مکانیک، دامپزشکی، معماری، حسابداری و مهندسی کامپیوتر این طرح با موفقیت اجرایی شده و به دنبال گسترش آن در همه گروه‌های آموزشی با برنامه‌ریزی منسجم هستیم.

فراهینی عنوان کرد: نشاط در تدریس علاوه بر ارتقای یادگیری، مشارکت اجتماعی، مشارکت ذهنی، مشارکت عینی و به‌طور کلی روحیه مشارکتی و مسئولیت‌پذیری را در دانشجویان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته