دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

آزمون متمرکز نیاز به اصلاح و بازنگری دارد

آزمون متمرکز نیاز به اصلاح و بازنگری دارد
محمدحسین رنجبر با بیان اینکه آزمون متمرکز نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: این موضوع باید در شورای معاونت آموزشی مطرح شود و مدیران گروه‌های استانی، مدیران گروه معاون آموزشی و مهارتی و دانشجویان ارزیابی لازم را داشته باشند.
کد خبر : 851652

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق بسته کاری ارتقای کیفیت، کارآمدی دوره‌های تحصیلی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر پایش و ارزیابی کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی اقدام به اندازی سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه‌ریزی درسی (کاتب) کرده است.

اکنون دانشگاه آزاد اسلامی استان های زنجان، همدان و گلستان در یک گروه، لرستان، سمنان و هرمزگان در یک گروه و فارس، البرز و واحد علوم و تحقیقات در گروه دیگر اقدام به اجرای طرح متمرکز کردن دروس شیمی عمومی ۲، ریاضی ۲، فیزیک ۲ و زبان انگلیسی کرده‌اند.

این طرح در حالی در راستای تحقق عدالت آموزشی در دانشگاه‌ها به اجرا درآمده که مقرر شده در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این آزمایشی از ترم‌های آینده در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به اجرا دربیاید.

واحدهای دانشگاهی که طرح متمرکز دروس در آنها به اجرا درآمده، از این طرح ابراز رضایت کرده‌اند و دانشجویان و استادان نیز نگرش مثبتی به این طرح داشته‌اند.

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به برگزاری آزمون‌های متمرکز زبان انگلیسی و ریاضی ۲ در این دانشگاه اظهار کرد: نقطه قوت طرح آزمون متمرکز سنجش توانایی دانشجویان، ارزیابی و عملکرد واحدهای دانشگاهی و مدرسان و اعضای هیئت علمی است.

وی با بیان اینکه طرح آزمون متمرکز در یک روز به صورت فعال در واحدها و مراکز دانشگاهی اجرا شد، ادامه داد: این آزمون‌ها برای دروس عمومی، زبان انگلیسی و فارسی عمومی قابل تعمیم است و برای دروس‌های تخصصی مقداری دشوار است، چراکه در سرفصل‌ها و آموزش ممکن است متفاوت باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه سطح آموزش در واحدها و مراکز دانشگاهی یکسان نیست، بیان کرد: ممکن است هر واحد شرایط متفاوتی داشته باشد و در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تعداد اعضای هیئت علمی، کیفیت آموزشی و تنوع کلاس‌ها متفاوت است، بنابراین آزمون متمرکز در یک تا دو درس می‌تواند کمک‌کننده و در ترم‌های آینده قابل اجرا باشد.

رنجبر درباره اینکه فکر می‌کنید آزمون متمرکز زمانی برای دروس تخصصی هم به مرحله اجرا دربیاید؟ چنین پاسخ داد: برخی دروس تخصصی در دانشگاه‌های جامع دارای هشت تا ۱۰ گروه علمی هستند که به‌صورت تخصصی سرفصل دروس را تدریس می‌کنند. بنابراین بهتر می توانند آزمون متمرکز را اجرایی کنند. 

وی در پاسخ به سؤال دیگر که با توجه به تجربه برگزاری آزمون متمرکز آیا استادان سرفصل‌های مدنظر را تا پایان تدریس می‌کنند؟ مطرح کرد: در مراکز یا پردیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در تعداد اعضای هیئت علمی محدودیت وجود دارد و خارج از اعلام سرفصل امتحانی برگزار نشده، اما بخش عمده سرفصل‌ها تا برگزاری آزمون‌ها تدریس شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه آزمون متمرکز نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، توضیح داد: این موضوع باید در شورای معاون آموزشی مطرح شود و مدیران گروه‌های استانی، مدیران گروه معاون آموزشی و مهارتی و دانشجویان ارزیابی لازم را داشته باشند.

رنجبر درباره اجرای عدالت آموزشی آزمون متمرکز برای دروس‌ها گفت: محتوای دروس ممکن است در هر ترم قابل تغییر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته