دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1402 - 08:34

شبکه استادان متخصص در دانشگاه آزاد ایجاد شود

شبکه استادان متخصص در دانشگاه آزاد ایجاد شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: هرچه زودتر شبکه استادان متخصص و متعهد در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود.
کد خبر : 889257

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و دبیر شورای علمی مدرسه تدریس با جهت‌گیری الهی و فرهنگی در دروس تخصصی در اختتامیه دوره تربیت مدرس اظهار کرد: نخستین دوره حضوری تربیت مدرس پایان یافت. در این دوره ۳۰ استاد رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی از ۱۵ استان حضور داشتند که آموزش مربیگری تدریس با جهت‌گیری الهی را به‌صورت کارگاهی گذراندند.

وی افزود: هدف اصلی این طرح آشنایی استادان با شیوه‌های آموزش در سه محور خداباوری، دین‌شناسی و خودباوری بوده که مقصد عالم یعنی الله و مسیر رسیدن به خدا یعنی دین و عامل سعادت یعنی انسان به دانشجویان در دروس تخصصی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ادامه داد: دوره‌های بعدی این طرح، معرفت افزایی و فرصت‌های مطالعاتی برای استادان منتخب این دوره است که در آینده برگزار خواهد شد. استادانی که این دوره‌های یک‌ساله را با موفقیت گذراندند مدرک مربیگری برای مدرسی با جهت‌گیری الهی فرهنگی به آنان اعطا می‌شود.

دهقانی‌اشکذری ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شبکه استادانی متخصص و متعهد در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود و شاهد تألیف کتاب‌های دروس تخصصی با رویکرد الهی و فرهنگی در همه رشته‌ها باشیم.

به گزارش آنا، تاکنون ۲۳ جلد کتاب تخصصی با رویکرد الهی فرهنگی در کشور چاپ شده که محتوای ارزشمندی برای استفاده استادان دانشگاه‌هاست و در مرحله بعدی به‌صورت جلسات مباحثه، آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته