دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس فرهنگستان علوم:

اهتمام رئیسی موجب تحول و تحرک در حوزه سلامت شد

اهتمام رئیسی موجب تحول و تحرک در حوزه سلامت شد
رئیس فرهنگستان علوم گفت: اگر پشتیبانی، اهتمام، تأکید و قاطعیت شهید آیت‌الله رئیسی با عنوان رئیس دولت نبود تحول و تحرک در حوزه سلامت اتفاق نمی‌افتاد.
کد خبر : 916009

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مخبر دزفولی اظهار کرد: یکی از اتفاقات بزرگ که امروز با افتخار می‌توانیم از آن نام ببریم تحولاتی است که در عرصه‌ بهداشت و درمان کشور اتفاق افتاده است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان در رشته‌های گوناگون دارای تخصص و فوق تخصص هستند.

وی افزود: اوایل انقلاب خیلی از رشته‌های تخصصی را نداشتیم و معمولاً پزشکانی که می‌خواستند در گرایش‌های مختلف پزشکی متخصص شوند نمی‌توانستند در داخل کشور تخصص بگیرند اما هم‌اکنون تقریبا برای همه رشته‌های پزشکی دنیا دوره تخصصی و فوق تخصصی داریم.

رئیس فرهنگستان علوم گفت: در حال حاضر شاهد خدمات درجه یک در عرصه بهداشت و درمان را از سوی پزشکان و متخصصان و دانشمندان هستیم که می‌توانند آموزش بدهند و پژوهش و کار تحقیقاتی انجام دهند. بنابراین ظرفیت‌های ما به مراتب از دهه‌ها شصت و هفتاد در زیرساخت‌های پزشکی کشور پیشرفت کرده است.

وی بیان کرد: یک راهبرد بسیار حیاتی کشور که تأمین سلامت برای آحاد جامعه با هدف عدالت است که یکی از شعارهای محوری مرحوم شهید آیت‌الله رئیسی عدالت‌محوری‌شدن بود و بحث عدالت فقط در زمینه‌های اقتصادی نیست، برخورداری همه‌ آحاد مردم از آب آشامیدنی سالم، دسترسی به غذای سالم، دسترسی به پزشک، دسترسی به مسائل و خدمات بهداشت و درمان عادلانه است و این توقع معقول و منطقی است که باید اتفاق بیفتد.

مخبر دزفولی ادامه داد: رییس جمهور شهید سفرهای استانی فراوانی داشتند، یکی از جاهایی که در هر سفر استانی تأکید داشتند مورد بازدید قرار دهند و از نزدیک آشنا بشوند، محروم‌ترین مناطق بود و یکی از درخواست‌های مستمر در هر کدام از این بخش‌ها عدم دسترسی به خدمات بهداشت و درمان بود که امیدواریم با این ظرفیت‌سازی‌های جدیدی که انجام می‌گیرد و با اولویت‌گذاری برای پذیرش در مناطق محروم و کمتر برخوردار این مشکل به طور کامل برطرف شود.

وی عنوان کرد:‌ اگر پشتیبانی، اهتمام، تأکید و قاطعیت شهید آیت الله رئیسی با عنوان رئیس دولت نبود این تحول و این تحرک اتفاق نمی‌افتاد. تقاضا می‌کنم این مسیر را به همراهی یکدیگر ادامه دهیم تا در آینده در خدمات بهداشت و درمان جز بهترین‌ها باشیم چراکه متخصصانی داریم که در سطح جهانی می‌درخشند و می‌توانند کارهای بسیار برجسته‌ بهداشتی و درمانی انجام بدهند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته