دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اعلام کرد؛

افزایش مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در کشور با تعهد ۱۱ همت

افزایش مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در کشور با تعهد ۱۱ همت
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 3 هزار پروژه با مشارکت ۵۷ درصدی خیرین در کشور افتتاح شد بیان کرد: در سال جاری مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در کشور با تعهد قریب به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش بسیار چشمگیری داشته است.
کد خبر : 916002

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الله الماسی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در آیین افتتاح پیش‌دبستانی و دبستان مرحوم حاج مرتضی داوری، کار ماندگار خیرین را برگرفته از روایات و احادیث ذکر کرد و افزود: آیات بسیاری در رابطه باکار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکرشده است و مدرسه‌سازی بهترین باقیات‌الصالحات برای انسان محسوب می‌شود چراکه موجب توسعه علمی و استقلال جوانان می‌شود و در این راه خیرین مدرسه‌ساز منشأ خیروبرکت برای جامعه هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اهمیت خیرین مدرسه‌ساز در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور از زحمات و تلاش‌های خیرخواهانه و خداپسندانه رضا داوری مقدم در ساخت و احداث این آموزشگاه تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: باوجود اینکه طی سه سال اخیر روند بازسازی و احداث مدارس افزایش داشته است، اما بازهم در جهت رفع کمبود فضای آموزشی، بازسازی و نوسازی مدارس راه طولانی را پیش رو داریم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه همه دانش آموزان حق ادامه تحصیل دارند و هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل بازبماند افزود: در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی حدود ۱۳۵ پروژه در کشور برای گروه‌های مختلف استثنایی به‌ویژه طیف اتیسم در حال ساخت است و امروز نیز شاهد افتتاح دوازدهمین پروژه در استان خراسان رضوی هستیم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بیان کرد: با ساخت و احداث یک مدرسه ریشه ظلم و جهالت زدوده می‌شود و زمینه‌های رشد و پیشرفت آینده‌سازان کشور فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه یک موهبت الهی است گفت: طبق روایات متعدد بالاترین خدمت، خدمت به بندگانی است که به‌نوعی از بعضی نعمت‌ها محروم هستند که در این راستا، خدمت به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه پاداش خوبی نزد خداوند متعال دارد و از اعمال نیکو و حسنه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته