دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

لاجوردی: باید گردآوری مستندات از وضعیت زندگی مهاجران را اولویت قرار دهیم

لاجوردی: باید گردآوری مستندات از وضعیت زندگی مهاجران را اولویت قرار دهیم
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گردآوری مستندات از وضعیت زندگی و تحصیل مهاجران را برای روشنگری و تبیین جوانان کشور اولویت قرار دهیم، می‌توانیم نقش مؤثری در بیداری و هوشیاری سایر افراد داشته باشیم.
کد خبر : 916268

زهره سادات لاجوردی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با انتقاد از مهاجرت دانشجویان و حتی دانش‌‌آموزان اظهار کرد: گاهی اوقات دیده می‌شود که معلمان و اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان را تشویق و ترغیب به مهاجرت می‌کنند و این موضوع برخلاف مسائل ملی خیانت به کشور ایران است، فکر می‌کنم خود دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها می‌توانند نقش موثری در روشنگری و تبیین این مسائل داشته باشند.

لاجوردی افزود: کشور ما هرچه باشد، همینجاست و اگر درس می‌خوانیم و به موفقیتی دست پیدا می‌کنیم، باید برای همین خاک و وطن باشد؛ بنابراین خدمت ما باید برای کشور خودمان باشد.

گردآوری مستندات از وضعیت زندگی مهاجران برای روشنگری ضروری است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توانیم از کسانی که مهاجرت کردند، مستنداتی جمع‌آوری کنیم، تصریح کرد: آن چیزی که در اذهان افراد برای رفتن به خارج از کشور بوده است و فکر می‌کردند که با مهاجرت وضعیت زندگی و تحصیل آن‌ها دگرگون می‌شود، اشتباه بود. اگر این مستندات تبیین و روشنگری شود، می‌تواند نقش موثری در بیدارشدن و هوشیاری سایر افراد باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون کسی را از نزدیک ندیدم که دانش‌آموزان و دانشجویان را تشویق و ترغیب به مهاجرت کند، اضافه کرد: اما بسیار شنیدم که در دانشگاه‌ها این اتفاق به کرات رخ داده است. حتی برخی از دانشجویان نزد ما آمدند و این موضوع را مطرح کردند؛ اما همه تقصیرها نباید به گردن معلمان و اساتید انداخته شود.

آینده روشن باید در انتظار جوانان ایرانی باشد

لاجوردی با اشاره به اینکه باید شرایط را در کشور به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که میل به مهاجرت کاهش پیدا کند، ابراز کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که دانشجویان و دانش‌آموزان آینده خود را روشن ببینند. امید به آینده یکی از مولفه‌های خوب برای آحاد مردم جامعه است و باید در دل افراد زنده شود و شرایطی فراهم شود که یک آینده روشن برای هر کسی که در ایران زندگی می‌کند، وجود داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل سال‌ها تحریم و نبود مدیریت صحیح برخی از مسئولان با مشکلات معیشیتی و اقتصادی بسیار زیادی روبه‌رو هستیم. همه دانشمندان هسته‌ای که ترور شدند، می‌بینیم که در کشور خودمان تحصیل و مدارج خود را طی کردند و از لحظ نیروی انسانی کمبود در کشور وجود ندارد.

وی افزود: اکنون بدبینی در کشور حاکم است و دشمنان با انجام اقدامات خاصی در این خصوص مشکلات اقتصادی و معیشیتی را بزرگنمایی می‌کنند. نبود آینده شغلی برای دانشجویان یکی از مسائل مهم کشور است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدواریم مسئولان ما بتوانند بر مشکلات بدبینی‌های حاکم در کشور پیروز شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته