دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حیدر محمدی:

صد درصد نمک‌های رنگی و سنتی آلوده به فلزات سنگین هستند/ پایش ۶۰۰ نوع سم و آلاینده در محصولات غذایی

صد درصد نمک‌های رنگی و سنتی آلوده به فلزات سنگین هستند  پایش ۶۰۰ نوع سم و آلاینده در محصولات غذایی
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وظیفه سازمان غذا و دارو تامین غذای سالم برای عموم جامعه است، نسبت به مصرف نمک‌های رنگی و سنتی هشدار داد و گفت: بر اساس نمونه برداری گسترده از نمک‌های رنگی و سنتی مشخص شد صد درصد این نمک‌ها آلوده به فلزات سنگین هستند.
کد خبر : 915951

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی در مراسم روز جهانی ایمنی غذا، اظهار داشت: همایش امروز به توصیه رئیس جمهور شهید در جلسه رونمایی از سند ملی امنیت غذایی در واپسین روزهای سال گذشته برگزار شد و ایشان بر تامین و دسترسی عموم مردم به غذای سالم تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه ۶۰۰ میلیون نفر بر اثر مصرف مواد غذایی آلوده و مسموم بیمار می‌شوند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند. یکی از عوامل موثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، باقیمانده سموم و فلزات سنگین است.

معاون وزیر بهداشت تلاش برای اصلاح الگوی مصرف با تنوع تولید و بالا بردن ارزش غذایی محصولات تولیدی مانند تولید نان کامل(از سال گذشته) را از اقدامات سازمان غذا و دارو دانست و گفت: برنامه این سازمان در صورت تایید سند برنامه هفتم توسعه، راه اندازی کانون مسئولان فنی به منظور نظارت گسترده بر واحدهای تولیدی است. همچنین شناسنامه‌دار شدن اغذیه کشاورزی نیز در این سند دنبال می‌شود.

دکتر محمدی با بیان اینکه ۴۵۰ آزمایشگاه همکار و ۶۳ آزمایشگاه دولتی در سراسر کشور مجهز به دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی هستند که قابلیت پایش ۶۰۰ سم در محصولات غذایی را دارند، افزود: سلامت فراورده غذایی یا ماده اولیه تولید محصولات غذایی که از مبادی مجاز، وارد کشور می شوند، توسط آزمایشگاه‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو بررسی می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته