دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبرداد؛

ساماندهی تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان خراسان رضوی

ساماندهی تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان خراسان رضوی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: صنعت مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم آغاز شده است و امید داریم که در دولت چهاردهم این ساخت مدارس نیز ادامه داشته باشد.
کد خبر : 915827

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین بهره‌برداری از ۲۱ مدرسه و ۱۳۰ کلاس درس، بهره برداری از ۴ پروژه ورزش دانش‌آموزی در قالب ۳ استخر و یک سالن، آغاز ساخت ۵ هزار کلاس درس جدید در مشهد اظهار کرد: در خراسان رضوی جدا از خیر‌های عزیز مدرسه‌ساز، ویژگی دیگر حضور استاندار، معاون عمرانی و فرماندار مشهد که در امر مدرسه‌سازی ما را یاری کردند. اگر چه در این استان فاصله بسیار زیادی داریم که یک دلیل آن مهاجرت است، اما خراسان رضوی فاصله چشمگیری از نقاط دیگر کشور دارد.

وی افزود: ما از رئیس جمهور شهید مان یاد گرفتیم ادبیات امام (ره) و مقام معظم رهبری در نوع خدمت‌رسانی بود که مهم‌ترین دستاورد گفتمان خدمت به مردم است و نوع خدمت رسانی که ایشان به مردم داشتند را عاشقانه پیگیری می‌کردند.

خان محمدی عنوان کرد: ما برای هر طرح چهار بار افتتاح متمرکز داشتیم که رئیس‌جمهور شهید مان هم حضور پیدا می‌کردند؛ چون مسئله آموزش‌و‌پرورش برای ایشان مسئله اول و مهمی بود و آخرین حضور ایشان در افتتاح بزرگ‌ترین مدرسه روستایی در آخرین سفر استانی ایشان در مازندران بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه گفت: در دولت سیزدهم تکمیل و احداث ۴ هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی با وجود همه مشکلات اتفاق افتاد و کلیه مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در این استان سامان‌دهی شد. همچنین هشت استخر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و هزار و ۴۸۰ کلاس درس هوشمندسازی شده است که مقایسه این اعداد با دوره‌های قبل قابل توجه و با ۵ تا ۱۰ سال برابری می‌کند.

وی اظهار کرد: در طرح شهید عجمیان ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به کمک گروه‌های جهادی و مردمی و ... ساخته شد و از ۵ هزار کلاس درسی که قرار است از امروز مولد سازی شود، ۵۰۰ کلاس درس در مرحله اول و ۵۰۰ کلاس در مرحله دوم با رویکرد صنعتی‌سازی آغاز خواهد شد. همچنین در حوزه تجهیزات هم رشد چشمگیری داشتیم که ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی توزیع شده و خواهد شد. یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع ایزوگام و آسفالت شده است که در این موارد رویکرد به معنای واقعی مردمی‌سازی بوده است.

خان محمدی در پایان با اشاره به اینکه ۵ هزار کلاس خراسان از طریق مولد سازی ساخته خواهد شد گفت: در کشور ۳۲ هزار کلاس درس در یک هزار و 17 روز ساخته شده است که در ۵۴ درصد آن خیرین مشارکت داشتند و در ادامه در طرح مولدسازی با قدرت راه را ادامه خواهیم داد و مفتخریم بگوییم که جهش مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم آغاز شده است و امیدواریم در دولت چهاردهم نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته