دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همکاری ایران با عراق در خصوص ترمیم آثار و ابنیه تاریخی

همکاری ایران با عراق در خصوص ترمیم آثار و ابنیه تاریخی
حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با احمد فکاک البدرانی وزیر فرهنگ گردشگری و آثار باستانی عراق دیدار کرد .
کد خبر : 915512

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار حجت الاسلام ایمانی پور ضمن تشکر از اظهار همدردی دولت و ملت عراق در حادثه شهادت رئیس جمهور محبوب ملت ایران و همراهان ایشان افزود سطح هیئاتی که برای تسلیت از کشور عراق به ایران آمده‌اند بسیار عالی بود همچنین مجالس متعددی که در کشور عراق برگزار شد نشان از عمق محبت و قدرشناسی ملت عراق بود ایمانی پور افزود اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران و عراق نیاز به بیان ندارد ایشان گفت همانگونه که روابط سیاسی دو ملت در اعلاترین درجات قرار دارد در حوزه روابط فرهنگی نیز باید همکاری‌های ما افزایش چشمگیری پیدا کند.

 در این نشست رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران افزود :همانگونه کمیسیون‌های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور برای بررسی موانع موجود تقویت همکاری‌ها و اجرایی سازی تفاهم‌نامه‌ها وجود دارد لازم است در حوزه فرهنگی نیز کمیسیونی بین دو کشور ایجاد شود.

وی همچنین سلام گرم وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری را به  احمد فکاکاک البدرانی ابلاغ کردند .

ایمانی‌پور افزود: یکی از فرصت‌های خوب همکاری بین دو کشور استفاده از ظرفیت اربعین حسینی است در این دیدار حجت الاسلام ایمانی پور آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری هفته فرهنگی عراق در ایران و و همچنین هفته فرهنگی ایران در عراق اعلام کرد .

ایشان افزود آماده‌ایم در خصوص ترمیم آثار و ابنیه تاریخی با شما همکاری کنیم همچنین در حوزه نگهداری کتب خطی و تاریخی تجربیات گرانقدری در ایران وجود دارد که مایلیم این تجربیات را در اختیار دولت عراق قرار دهیم.ایمانی‌پور افزود رویدادهای مختلف فرهنگی در ایران برگزار می‌شود که مایلیم حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ عراق در این رویدادها تقویت شود.

 در این دیدار احمد فکاک البدرانی ضمن خیر مقدم و تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید افزود: اشتراکات فراوانی در حوزه های مختلف بین ایران و عراق وجود دارد ایشان افزود در خصوص همکاری‌های فرهنگی هنری در جلسات مختلف با سفیر  و رایزن فرهنگی فعال شما در عراق جلسات مختلف برگزار شده است.

وی افزود :ما آماده همکاری جدی در حوزه سینما با جمهوری اسلامی هستیم حتی تسهیلاتی را برای امکان فیلمبرداری از اماکن تاریخی کشور عراق برای هنرمندان ایرانی ایجاد کرده‌ایم که قبلا سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: ما آماده‌ایم تا هفته فرهنگی عراق در تهران را برگزار کنیم و ما به زودی چندین مرکز فرهنگی در کشورهای مختلف تاسیس خواهیم کرد که یکی از آنها در تهران خواهد بود. ایشان افزود وجود مراکز فرهنگی می‌تواند روند مبادلات فرهنگی را تسهیل کند همچنین پیشنویس چندین سند همکاری در حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری وجود دارد که مشغول بررسی آنها هستیم.

 در پایان این نشست صورتجلسه همکاری های فرهنگی هنری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ گردشگری و آثار باستانی عراق به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته