دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سریال جنایی «زیر پل» با امتیاز خوب منتقدان به پایان رسید

سریال جنایی «زیر پل» با امتیاز خوب منتقدان به پایان رسید
مینی سریال ۸ قسمتی «زیر پل» با بازی لیلی گلداستون در حالی به پایان رسید که در سایت‌های امتیازدهی مخصوص منتقدان و مخاطبان عمومی با استقبال خوبی مواجه شد.
کد خبر : 914999

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قسمت پایانی مینی سریال تلویزیونی «زیر پل» (Under the Bridge) مجموعه جنایی و درام جدیدی که با بازی لیلی گلداستون در جدول پخش شبکه هولو قرار گرفته بود به نمایش درآمد، و این اثر هشت قسمتی کار خود را با نمرات و نظرات نسبتاً خوب منتقدان و مخاطبان عمومی آثار نمایشی به پایان رساند.

این مینی سریال در سایت IMDB که امتیازات آن با نظر کاربران عمومی آثار نمایشی به ثبت می‌رسد، نمره متوسط ۷.۴ را کسب کرد. اما در «روتن تومیتوز» (Rotten Tomatoes) که منتقدان شناخته شده و کارشناسان سینما در آنجا حق امتیازدهی به آثار را دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت و توانست به امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ برسد. در دیگر سایت مخصوص منتقدان یعنی «متاکریتیک» (Metacritic) نیز بعد از پخش قسمت نهایی به امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ رسید.

داستان سریال «زیر پل» ماجرایی تراژیک و ترسناک از یک اتفاق واقعی است که در ایالات متحده رخ داده و این سریال اقتباسی از کتابی با همین نام است. سال ۲۰۰۵ نویسنده‌ای به نام ربکا گادفری دومین کتاب خود را با نام «زیر پل» به انتشار درآورد، کتابی که در رابطه با پرونده ضرب و شتم و قتل دختری به نام رینا ورک بود. این کتاب تاثیرگذار باتوجه به اینکه روایتگر اتفاقی واقعی بود پس از انتشار بسیار مورد توجه قرار گرفت و جوایزی را هم برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

حالا بعد از گذشت نزدیک به ۱۷ سال، شبکه هولو یک مجموعه ۸ قسمتی براساس این پرونده‌ی دلخراش و با اقتباس از همین کتاب ساخت، اثری که کوئین شپرد وظیفه تولید آن را برعهده گرفت و بازیگرانی همچون لیلی گلداستون (بازیگر نامزد دریافت اسکار) و رایلی کیو به عنوان چهره‌های اصلی در آن به ایفای نقش پرداختند.

داستان سریال زیر پل در سال ۱۹۹۷ در غرب کانادا اتفاق افتاده است و ماجرای آن مربوط به زندگی رینا ورک ۱۴ ساله (دانش آموز هندی‌الاصل) است که برای پیوستن به دوستانش در یک پارتی، خانه را ترک می‌کند و دیگر هرگز به خانه برنمی‌گردد و شش دختر و یک پسر نوجوان به قتلی وحشیانه متهم می‌شوند. اما به مرور مشخص می‌شود که بعد از درگیری، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در نهایت غرق شد. معمای اصلی این سریال کشف قاتل رینا است و بعد از تماشای تمام قسمت‌های سریال مخاطب متوجه می‌شود مسائل رخ داده در این سریال اتفاقات عمیق و قابل تأملی بوده است.

ریتم درست و بازی‌های استاندارد

یکی از ویژگی‌های مثبت سریال «زیر پل» که در اکثر نقد‌های مربوط به این سریال هم وجود دارد، این است که باوجود اینکه این اثر روایتگر اتفاقی است که سال‌ها پیش رخ داده است، اما برای باز کردن رمز و راز‌های مربوط به این پرونده جنایی، مخاطب باید تا قسمت پایانی سریال را ببیند تا از زوایای مختلف آن سر در بیاورد. این سریال با ریتم مناسب اطلاعات مربوط به پرونده را با روشی نه چندان سرعتی و نه خیلی کند به مخاطب ارائه می‌کند به نوعی که بیننده ترغیب می‌شود تا پایان با اثر همراه باشد و در مسیر رمزگشایی این پرونده با شخصیت اصلی داستان که یک پلیس است (گلداستون) همگام شود.

لیلی گلداستون در نقش کم بنتلند، وریتیکا گوپتا در نقش رینا ورک، کلویی گویدری در نقش جوزفین بل، رایلی کیو در نقش ربکا گادفری و... از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که اکثر آنها بازی‌های قابل قبولی ارائه دادند، تا جایی که به گفته اکثر منتقدان و کارشناسان سینمایی یکی از برگ برنده‌های اصلی این مینی سریال بازی‌های خوب بازیگران آن در مقابل دوربین است.

نکته دیگری که تماشای «زیر پل» را برای مخاطب جذاب می‌کند لحن صریح و بدون لکنت آن است. این سریال داستان جنایتی را روایت می‌کند که در دل آن شما به مفاهیم مهمی مثل عدم وجود عدالت و اخلاق در نظام قضایی پی می‌برید. ماجرا‌های مربوط به پلیس‌های متقلب یا قاتل و نوع ارتباط آنها با خانواده آسیب دیده نیز از دیگر موارد قابل توجه این سریال هشت قسمتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته