دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 17:07
ولیلو مطرح کرد؛

۲۵۰ کارگاه تخصصی و آزمایشگاه، فرصتی برای پژوهش‌محوری دانش‌آموزان سما

۲۵۰ کارگاه تخصصی و آزمایشگاه، فرصتی برای پژوهش‌محوری دانش‌آموزان سما
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: بیش از ۲۵۰ کارگاه، آزمایشگاه تخصصی و کتابخانه‌های مجهز فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در مدارس سماست که در متمایل کردن ذهن دانش‌آموزان به پژوهش مؤثر است.
کد خبر : 914773

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس سمای واحد ارومیه با تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «العلم سلطان»، علم قدرت است و هرکس به علم و دانش چنگ زند قدرتمند می‌شود و هرکس از علم و دانش فاصله بگیرد، دیگران بر او غلبه می‌کنند.

وی عنوان کرد: استعداد برتر زمانی می‌تواند به نخبگی منجر شود که برای شخص و جامعه مفید واقع شود و اصولاً ارزش استعداد برتر منجر شدن به نخبگی است؛ به همین سبب ضروری است دانش‌آموزان تلاش خود را برای قرار گرفتن در جایگاه نخبگی، حفظ و ارتقای آن به کار گیرند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت نقش والدین در پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بستر‌های لازم برای شکوفا شدن استعداد‌های دانش‌آموزان والدین هستند که با ایجاد محیطی امن، بانشاط و مصون از هرگونه آسیب، تلاش خود را برای رشد فرزندان خود به کار می‌گیرند.

ولیلو، نقش معلمان و دبیران مدارس را در رشد و پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان مؤثر ارزیابی کرد و افزود: افزایش موفقیت‌ دانش‌آموزان، وظیفه عوامل مدارس را در تربیت جوانانی که آینده کشور به دست آنان رقم می‌خورد، دوچندان می‌کند.

وی با تأکید بر ویژگی خاص مدارس سما به‌دلیل ارتباط آنان با دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با ۱۵ هزار دانشجو در واحد ارومیه و ۳۴ هزار دانشجو در سطح واحد‌ها و مراکز استان با در اختیار داشتن ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان آذربایجان‌غربی جایگاه ممتازی به دلیل اعتماد مردمی و اعتبار ملی در سطح کشور دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، ارتباط مدارس سما با این دانشگاه را با در اختیار داشتن بیش از ۲۵۰ کارگاه و آزمایشگاه تخصصی و کتابخانه‌های مجهز فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این مدارس دانست که می‌تواند در متمایل کردن ذهن دانش‌آموزان به پژوهش، مؤثر واقع شود.

ولیلو با اشاره بر اینکه جوان امروز دنبال قادر بودن است و اصولاً هنر جوان به توانا بودنش بستگی دارد، افزود: آموزش‌های مهارتی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای توانمندکردن دانش‌آموزان است که با جدیت در مدارس سما دنبال می‌شود.

وی از دانش‌آموزان خواست احترام به خانواده‌ها، هویت و ملیت، معنویت و خداشناسی را در مراحل مختلف زندگی خود از یاد نبرند.

به گزارش آنا، دانش‌آموزان مدارس سمای واحد ارومیه در سال تحصیلی جاری در مسابقات مختلفی ازجمله فرهیختگان، برنامه‌نویسی دانشگاه شریف و مسابقات الفن ۲۰۲۴ موفق به کسب مقام‌های برتر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته