دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 16:31

دو هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن برای تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد

دو هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن برای تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد
مدیرعامل هیئت عامل صندوق ملی مسکن گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دهک‌های یک تا چهار در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 914748

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق ملی مسکن، محمدرضا مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه صندوق ملی مسکن به متقاضیان مسکن دهک‌های یک تا چهار تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن پرداخت می‌کند، گفت: مشمولان دهک‌های یک تا چهار که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات مسکن این طرح، از صندوق ملی مسکن هم تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن، میزان تسهیلات پرداختی به دهک‌های یک و ۲ را چهار میلیارد ریال و میزان تسهیلات متقاضیان دهک‌های ۳ و ۴ را سه میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ادامه‌داد: بازپرداخت این تسهیلات به صورت ۱۵ ساله و فقط با پرداخت ۲ درصد کارمزد به بانک خواهد بود و صندوق ملی مسکن، از دریافت‌کنندگان تسهیلات، سود یا کارمزدی دریافت نخواهد کرد.

مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه امسال مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دهک‌های یک تا چهار در نظر گرفته شده است، گفت: بانک عامل پرداخت تسهیلات مذکور، بانک مسکن است و در آینده سایر بانک‌ها نیز به چرخه پرداخت این تسهیلات وارد خواهند شد.

وی از اجرای مرحله نخست این طرح با پرداخت هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزی خبر داد و خاطرنشان‌کرد: با پرداخت این تسهیلات که با معرفی واجدان شرایط از سوی نهاد‌های ذی ربط انجام می‌شود، تامین مسکن دهک‌های یک تا چهار و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت خواهد گرفت.

گفتنی است، صندوق ملی مسکن با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته